מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווחים מחו"ל על הפסגה בקהיר: "יש התקדמות במגעים לעסקת חטופים"

ראש השב"כ נחת בקהיר כדי לדון עם ראש ה-CIA האמריקאי ובכירים נוספים בעסקה נוספת לשחרור החטופים | סוכנות הידיעות AP: "ישראל וחמאס מתקדמים לקראת הסכם שיביא להפסקת אש" וזאת למרות "המתקפה הישראלית על רפיח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 14:46 ד באדר א'

דיווחים מחו"ל על הפסגה בקהיר: "יש התקדמות במגעים לעסקת חטופים"
לואיס הר מתאחד עם בני משפחתו, צילום: דובר צה"ל

ראש המוסד רונן בר נחת בקהיר היום (ג') כדי לנסות להגיע למתווה של עסקה חדשה לשחרור חטופים. ארה"ב שלחה את ראש הCIA וויליאם ג'יי ברנס אחרי שהנשיא ביידן אמר אמש כי: "ארה"ב עובדת על עסקה בין ישראל לחמאס שתשחרר את בני הערובה הנותרים ותשהה את הלחימה למשך שישה שבועות לפחות". ביידן אמר כי שוחח עם נתניהו ועם מנהיגי מצרים וקטאר, שתיווכו בשיחות בין ישראל לחמאס, כדי "לדחוף את זה קדימה" במהלך החודש האחרון.

לפי הניו יורק טיימס, השיחות בקהיר הן סימן לכך שהחלון להסדר מו"מ למלחמה בת ארבעת החודשים נותר פתוח, "על רקע הדאגה הבינלאומית הגוברת מהתוכניות המוצהרות של ישראל להפעיל את המתקפה הקרקעית שלה לתוך העיר רפיח שבדרום המדינה, שם כמעט מחצית מאוכלוסיית עזה חיפשה מקלט".

"מגעים מתקדמים גם לאחר שישראל הגבירה את המתקפה שלה בעיר רפיח"

גורמים המעורים בשיחות בנוגע לעסקת חטופים אמרו לסוכנות הידיעות AP כי יש "ישראל וחמאס מתקדמים לקראת הסכם שמטרתו להביא להפסקת אש ולשחרר בני ערובה המוחזקים ברצועת עזה" עוד כתבו כי ישנם: "מגעים מתקדמים גם לאחר שישראל הגבירה את המתקפה שלה בעיר רפיח שבדרום עזה, אליה נמלטו 1.4 מיליון עקורים פלסטינים כדי לחפש מחסה מלחימה במקומות אחרים".

בזמן הכינוס בקהיר, נצפה ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה עם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן בדוחא, בירת קהיר. כזכור, בסוף השבוע שר החוץ האיראני נועד עם מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, בלבנון.

הפסגה בקהיר מתרחשת יממה אחרי שחולצו החטופים לואיס הר ופרננדו מרמן בפעולה הרואית של צה"ל ברפיח. שר האוצר סמוטריץ' אמר אמש על הנסיעה של בר לפסגה כי: "במקום לשלוח את ראש השב"כ רונן בר לקהיר לשיחות עם האויב הנאצי- צריך להמשיך לשלוח אותו לרפיח יחד עם אנשיו ועם חיילי צה"ל כדי להשמיד, להרוג ולאבד את ראשי המרצחים ואת כל מחבלי החמאס הנאצים, כמו אתמול בלילה. במקום לשלוח את ראש המוסד לקטאר צריך לשלוח אותו לחסל את ראשי החמאס בכל העולם" אמר.