מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

התוכנית של גלנט לעזה: איך להכניס את הסיוע ההומניטרי

"עזה-צפון" היא תוכנית של שר הביטחון שמטרתה לדאוג כי משאיות האספקה שמכניסה ישראל לרצועה יגיעו לאזרחים שזקוקים לכך ולא יפלו לידי חמאס. בבסיס התוכנית: שיתוף פעולה עם סוחרים פלשתיניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/24 08:27 ל בשבט התשפד

התוכנית של גלנט לעזה: איך להכניס את הסיוע ההומניטרי
פלסטיניים ברפיח, צילום: Atia Mohammed,Flash90

מתחילת הלחימה מזרימה ישראל מאות משאיות עם ציוד חיוני לתוך עזה, על מנת שלא לפגוע באוכלוסייה האזרחית שם, הבעיה היא שחמאס משתלט על המשאיות, לוקח לעצמו את הסחורה וכך ישראל מזינה את האויב שלה, והאוכלוסייה העזתית נשארת חסרת כל. בתום שבועות סוערים של חסימות המשיות, השבוע הביא שר הביטחון יואב גלנט לקבינט את התוכנית שלו להמשך המלחמה, כך מפרסם היום (ו') נדב איל.

שני המחסומים שיעבירו סיוע לתוך עזה: מחסום ארז ומחסום קרני. אלו אזורים שלא נשלטים על ידי חמאס כרגע, בניגוד לרפיח. הסיוע יגיע ישירות לסוחרים פלסטינים, ללא ארגוני סיוע מתווכים. הפיילוט אמור להתחיל בשכונת זייתון, הסיבה? היא מאוגפת בידי כוחות צה"ליים.

הנהירה לרפיח מצפון

הנהירה לרפיח מצפון צילום: Atia Mohammed,Flash90

פלסטיניים ברפיח

פלסטיניים ברפיח צילום: Atia Mohammed,Flash90

מטרת התוכנית היא להפוך את הסוחרים הפלסטיניים הפשוטים למוקד הכוח החדש ברצועה, במקום חמאס. ישראל תאפשר לכוחות עם נשק לגונן על הסוחרים הללו, באישור צה"ל. בתוכנית מדברים על אופציה שישימו שם את חברי מנגנוני הרש"פ לשעבר, אלה ששלטו בעזה לפני חמאס. מי שיהיה אחראי על בצוע התוכנית- השב"כ.

הפיילוט של גלנט, שמכונה: "עזה -צפון" הוצג לקבינט בתחילת השבוע וכרגע נראה כי שרי קבינט המלחמה, כולל נתניהו, לא הביעו התנגדות. מבחינת כולם ההכרח להפסיק את הכנסת המשאיות שמגיעות ישירות לידי החמאס הוא קריטי.