מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

למרות הביקורת בבני עקיבא החליטו: חודש הארגון יתקיים

בשל המלחמה פנו הורים לתנועת בני עקיבא בבקשה לדחות את חודש הארגון. אחרי התייעצויות התנועה החליטה אחרת: "מעל לכל נוכח הרצון להיות שותפים ומדויקים עד כמה שיותר בניצחון העם וחיזוק העורף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 14:18 יז בחשון התשפד

למרות הביקורת בבני עקיבא החליטו: חודש הארגון יתקיים
תמונת ארכיון, צילום: בני עקיבא

כמידי שנה, חודש הארגון של תנועת בני עקיבא, נפתח בשבת פרשת וירא. גם השנה תוכננה השבת להפתח במועד הרגיל. בשבועיים האחרונים, עם התקדמת המלחמה פנו הורים לתנועה בבקשה לדחות את חודש הארגון.
יש לציין כי תנועת הנוער עזרא שחודש הארגון שלה גם חל בתקופה זו הודיעה כי חודש הארגון שלה ידחה עד לאחר המלחמה.

חלק מההורים ביקשו לדחות את חודש הארגון בשל המלחמה עצמה, כמות הנרצחים והסימן שאלה לאן ומתי המלחמה הזו תסתיים :"זה לא הזמן לחגיגות" והציעו כי בני הנוער יופנו לפעילות של התנדבות. בנוסף הורים של מפונים שגרים במלונות או בבתים אחרים ביקשו לדחות את חודש הארגון מכיוון שלילדיהם לא יהיה חודש ארגון בשום מתכונת מוכרת והם ירגישו מנותקים עוד יותר: "חכו שנחזור הביתה".

בבני עקיבא שמעו את הדברים והוציאו היום (ד) מכתב להורים ולבוגרים בו הודיעו כי: "לאחר חשיבה רבה שכללה התייעצות עם אנשי רוח ואנשי טיפול ושיח עם עשרות אנשי ציבור וחינוך בכינוס מיוחד של מליאת התנועה, החלטנו כי דווקא בעת הזו אנו מתבקשים לקיים את חודש הארגון בצורה שונה ומותאמת לימים אלו, על מנת למנף את אנרגיית העשייה הטמונה בו ודרכה לתת מענה לכמה מעגלים מרכזיים אליהם אנו נדרשים"

במכתב שכתב מזכ"ל התנועה, יגאל קליין הוא הודיע כי דווקא בשל המצב התנועה תתמקד ב מעגלים:
א- הננו! חודש ארגון כמחזק את העשייה החברתית בעת הזו- האנרגיה של חודש הארגון תתועל להעצמת העשייה התנועתית למען הצרכים השונים בעם ולקריאה לכלל הסניפים להרבות בעשיה על ידי תכניות שונות שיקבלו הקומונריות ועל ידי הרחבת הפעילות של צוותי נחשון כיישום נושא דווקא בעת הזו.
ב- הננו! חודש ארגון כמנוע לחיזוק רוח העם בעת הזו- מתוך הבנה שהמערכה הערכית הרוחנית והמוראלית היא אחד האתגרים הגדולים שלנו כעם בעת הזו לא פחות מהמערכה הצבאית, המיקוד של החודש השנה הוא בהעצמת המורל הלאומי וחיזוק הרוח דרך תוכן חינוכי בנושא, מבצעי לימוד ותפילה דרך שילוט וחיזוק ברחובות ומשימות נוספות בחיזוק רוח העם.
ג- הננו! חודש ארגון כהזדמנות חינוכית לחיזוק חניכנו ושימוש בו ככלי לחיזוק החוסן-
האחריות שלנו לניצחון הרוח והוצאת הילדים ממעגל הטראומה למעגל העשייה, היא המנוע שמדרבן אותנו מתוך ערבות, אחריות ומימוש תפקידנו בעת הזאת.

לשאלת הקהילות המפונות כותב קליין: "בבני עקיבא מצויות קהילות רבות שפונו לבתי מלון וקהילות רבות שאינן יכולות לקיים את חודש הארגון כבשגרה. התנועה הקימה מינהלת ייעודית לתחום זה ויחד עם אנשי הקהילות בתחומי החינוך והטיפול אנו נותנים מענים חינוכיים ולוגיסטיים לקיום חודש הארגון גם במקומות אלו שעל פניו הדבר נראה בהם לא אפשרי, מתוך הבנה של כלל הגורמים שקיומו של חודש זה בקהילות אלו מהווה מכפיל כוח בעשייה ובהוצאת חברי התנועה ממעגלי הפגיעה והכאב.
ליבנו וכוחותינו מופנים גם לסניפים ולקהילות החווים אובדן ושכול ואנו פועלים לתת מענה ליצירת חודש ארגון גם במקומות אלו עד כמה שניתן ועד כמה שיעזור- חודש ארגון אבל אחר!"