בתנועת עזרא דוחים את חודש ארגון: "נמתין עם החגיגות"

על רקע המצב הביטחוני, בתנועת הנוער הדתית החליטו לוותר השנה על מסורת חודש ארגון, לטובת בניית החוסן הלאומי. "העשייה בסניפים בעיצומה, נמשיך לקחת חלק ולהוביל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/23 23:16 טו בחשון התשפד

בתנועת עזרא דוחים את חודש ארגון: "נמתין עם החגיגות"
תנועת עזרא. אילוסטרציה, צילום: תנועת עזרא

השלכות המלחמה על העורף: במכתב פתוח לחברי התנועה, הבהירו בתנועת הנוער הדתית עזרא על דחיית חודש ארגון לטובת חיזוק החוסן הלאומי, זאת כאשר מדינת ישראל נתונה במלחמה זה השבוע הרביעי ברציפות, ומאות בני אדם עדיין נמצאים בשבי חמאס.

המכתב של תנועת עזרא לחניכים

המכתב של תנועת עזרא | צילום: ללא

נמתין עם חודש ארגון עד שנוכל לחגוג

"עזראים יקרים, עם ישראל נמצא בימים של מלחמה. מלחמה על צדקת הדרך, ועל החיים שלנו כיהודים במדינת ישראל. כפשוטו. לכן השנה, נמתין עם חגיגות חודש הארגון. נמתין, עד שנוכל לחגוג. את האנרגיה נשקיע בחודש של חיזוק החוסן הלאומי בימים אלה". בתנועה הסבירו כי למרות שנראה כי יש חזרה לשגרה, והסניפים פתוחים ופעילים, "זוהי אינה המציאות לאשורה. עם ישראל, עדיין בצר לו. לוחמינו מחרפים נפשם, חטופינו עדיין בשבי ותושבים רבים מפונים מחוץ לביתם".

עוד נזכה לימים טובים ונצבע קירות

לכן, למרות הרצון לייצר שגרה, בתנועת עזרה מרגישים כי חובה עליהם לא להמשיך בחגיגות. "אין שגרה של חודש ארגון, עד לניצחון מוחץ ויעד שישובו כולם לשלום. בתקופה זאת, נפעל בצורה מדורגת המותאמת לפי הגילים השונים. במתח שבין שגרה וחוסן ל'עימו אנוכי בצרה'. חודש הארגון, הוא מנוע חגיגי של פתיחת השנה לקבוצות, למדריכים, למנחים, למרכזות ולכלל המעגלים השונים בתנועה. זו דרך להציב יעדים חינוכיים דרך כלים שונים כמו פעילות עצימה, ציורי הקירות ואירועי השיא וההופעות. את אנרגיית החגיגה האדירה השנה, נפנה לאפיקים אחרים. לא צביעה על קיר בסניף, אלא קיר חיזוק במרחב הציבורי", כאשר המטרה היא חיזוק העורף לטובת העתיד שעוד יבוא.

בתנועת עזרא פירטו את העשייה בסניפים בתקופת המלחמה, הכוללת אריזת מזון לחיילים ומענה למשפחות שנמצאות בבית, כולל תפילה ולימוד משותף. "נמשיך להיות חלק מהחמ"לים השונים, התנועתיים והארציים, וניתן את כולנו ומירצנו לצרכים החדשים הצצים בכל עת. בע"ה, אנו מאמינים שעוד יגיעו ימי החגיגות. ונזכה לימים טובים ואחרים, נצבע קירות ונעשה הצגות".