בשב"ס מגיבים לפרשיית הקשר האינטימי: "האסיר יועבר לתנאי ענישה מכבידים"

אחרי פרסום הקשר בין האסיר הבטחוני לחמש חיילות סדיר המשרתות בכלא רמון, בשב"ס מבהירים כי "האסיר נשלף מתאו, נשפט והועבר לבידוד" | בן גביר: "עד אמצע שנת 2025 לא תישאר ולו חיילת אחת באגפים של האסירים הביטחוניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/23 12:24 יד בתשרי התשפד

בשב"ס מגיבים לפרשיית הקשר האינטימי: "האסיר יועבר לתנאי ענישה מכבידים"
אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חמש חיילות המשרתות כסוהרות בבית סוהר רמון חשודות כי קיימו קשר אינטימי עם מחבל אסיר ביטחוני שמשויך לפת"ח ומרצה שם עונש מאסר, כך לפי פרסום ב-ynet. לפחות במקרה אחד ישנו חשד לקיום קשר פיזי בהסכמה לכאורה בין הסוהרת בסדיר לבין האסיר, ואמש (ה') עוכבה אחת הסוהרות לחקירה ובסיומה היא שוחררה למעצר בית. בשב"ס הגיבו לפרשייה ופירטו את הצעדים שננקטו בעקבות המקרה החריג.

גוייסו מעל 1000 סוהרי בטחון, פי שתיים ממספר הגיוסים אשתקד

"מול האסיר ננקטו פעולות נחושות והוא נשלף הבוקר מתאו, נשפט והועבר לבידוד. בסיום הבידוד יועבר לתנאי ענישה מכבידים", נכתב בהודעה מטעם השב"ס. בנוסף, הועבר המידע החקירתי ליחידה לחקירת שוטרים וסוהרים באופן מיידי יחד עם דרישה לחקור את החשדות בכל האמצעים הדרושים. כמו כן, גורמי הרווחה ביחידות הונחו להעניק מעטפת רווחתית ככל ויידרש.

נזכיר כי בשנים הארונות דוברה רבות פרשיית הסרסור בסוהרות, לפיה קצינים בכירים בכלא ניהלו משא ומתן עם אסירים וסיפקו להם סוהרות ספציפיות. בעקבות המקרה המליץ צוות הבדיקה להפסיק את הצבת חיילות הסדיר בבתי הכלא כסוהרות, החלטה שהתקבלה על ידי גלנט ובן גביר.

בשב"ס ציינו כי בעקבות ההחלטה לאסור על שיבוץ חיילות בסדיר כסוהרות בבתי כלא בטחוניים, "שב"ס עשה פעולות רבות ואינטנסיביות והביא לכך שרק במהלך השנה האחרונה גוייסו מעל 1000 סוהרי בטחון, פי שתיים ממספר הגיוסים אשתקד, על מנת להחליף את תקני החובה בכל בתי הכלא הבטחוניים".

בן גביר: "עד אמצע שנת 2025 לא תישאר ולו חיילת אחת באגפים של האסירים הביטחוניים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לפרסום: "הפרסום מהווה הוכחה נוספת לנחיצות ולדחיפות של הוצאת החיילות, הבנות שלנו, מכל אגפי האסירים הביטחוניים. מיד עם כניסתי לתפקיד לפני כתשעה חודשים עמדתי על כך ומאז כבר נעשו צעדים משמעותיים בנושא ונוכחות החיילות באגפים אלו צומצמה. לפי התקדמות התכנית שגובשה בהתאם למדיניות שהתוותי, עד אמצע שנת 2025 לא תישאר ולו חיילת אחת באגפים של האסירים הביטחוניים".