חמש חיילות חשודות בקיום קשר אינטימי עם מחבל בכלא רמון

אסיר ביטחוני חשוד בהחזקת פלאפון נייד, דרכו קיים קשר עם סוהרות בסדיר. לפחות במקרה אחד קיים חשד גם לקשר פיזי. המחבל הוצא מתאו והוא צפוי להיחקר במשטרה | בן גביר: "עד אמצע שנת 2025 לא תישאר ולו חיילת אחת באגפים של האסירים הביטחוניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/23 11:35 יד בתשרי התשפד

חמש חיילות חשודות בקיום קשר אינטימי עם מחבל בכלא רמון
כלא. ארכיון, צילום: David Cohen/FLASH90

חמש חיילות המשרתות כסוהרות בבית סוהר רמון חשודות כי קיימו קשר אינטימי עם מחבל אסיר ביטחוני שמשויך לפת"ח ומרצה שם עונש מאסר, כך על פי פרסום של לירן לוי באתר ynet. לפי הדיווח, מדובר במחבל שנשפט למאסר עולם והיה מעורב בפיגוע במרכז הארץ שבו נרצחו ישראלים.

סוהרת אחת עוכבה לחקירה, המחבל צפוי להיחקר בקרוב

אחרי קבלת המידע, בשב"ס ערכו חקירה פנימית שהעלתה חשד שהאסיר הביטחוני מחזיק בתאו טלפון נייד ובאמצעותו הוא נהג להתכתב עם הסוהרות ואף לקבל והחליף עימן תמונות. בעקבות הממצאים, הבוקר (שישי) הוצא המחבל מתאו והועבר לכליאה בהפרדה. בנוסף, הוא צפוי להיחקר במשטרה בקרוב.

אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. ארכיון

אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. ארכיון | צילום: חסן ג'די, פלאש 90

לפחות במקרה אחד ישנו חשד לקיום קשר פיזי בהסכמה לכאורה בין הסוהרת בסדיר לבין האסיר, ואמש (ה') עוכבה אחת הסוהרות לחקירה ובסיומה היא שוחררה למעצר בית. היא נחקרה בין היתר על מרמה והפרת אמונים, ובמהלך החקירה חשפה ארבע חיילות נוספות שלטענתה קיימו קשר אינטימי עם אותו אסיר.

בן גביר: "עד אמצע שנת 2025 לא תישאר ולו חיילת אחת באגפים של האסירים הביטחוניים"

נזכיר כי בשנים הארונות דוברה רבות פרשיית הסרסור בסוהרות, לפיה קצינים בכירים בכלא ניהלו משא ומתן עם אסירים וסיפקו להם סוהרות ספציפיות. בעקבות המקרה המליץ צוות הבדיקה להפסיק את הצבת חיילות הסדיר בבתי הכלא כסוהרות, החלטה שהתקבלה על ידי גלנט ובן גביר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לפרסום: "הפרסום מהווה הוכחה נוספת לנחיצות ולדחיפות של הוצאת החיילות, הבנות שלנו, מכל אגפי האסירים הביטחוניים. מיד עם כניסתי לתפקיד לפני כתשעה חודשים עמדתי על כך ומאז כבר נעשו צעדים משמעותיים בנושא ונוכחות החיילות באגפים אלו צומצמה. לפי התקדמות התכנית שגובשה בהתאם למדיניות שהתוותי, עד אמצע שנת 2025 לא תישאר ולו חיילת אחת באגפים של האסירים הביטחוניים".