האקדמיה ללשון מבהירה: אתם לא שרים את "לחם חביתה" נכון

מתברר שהדוכן הנתנייתי שפרסם שיר וכבש את המדינה עשה טעות קריטית בעברית, ובאקדמיה ללשון מתקנים: "אולי זה לא מתחרז בדיוק בשיר הנהדר, אבל זו ההגייה התקנית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/23 18:34 כה באלול התשפג

האקדמיה ללשון מבהירה: אתם לא שרים את "לחם חביתה" נכון
מסעדה, צילום: Miriam Alster/Flash90

הלהיט "לחם חביתה" הצליח לשגע את הרשת ולהגיע למיליוני צפיות ביוטיוב. השיר שמתנגן בטיקטוק, באינסטגרם ואפילו במסיבות גרר המונים לחנות הקטנה בגיבורי ישראל 24 בנתניה, וכולם רצו להבין על מה כל ההייפ. אלא שהאקדמיה ללשון גילתה טעות בפזמון האהוב - והיום (ב') היא הגיעה לכבות מסיבות.

"צר לנו להשבית את השמחה"

"אתם: לחם חביתה בְּנָתַ֫נְיָה, גיבורי ישראל 24... אנחנו: בִּנְתַנְיָ֫ה", כתבו באקדמיה. ‏‏‏"צר לנו להשבית את השמחה, ונכון, אולי זה לא מתחרז בדיוק בשיר הנהדר, אבל ההגייה התקנית היא בִּנְתַנְיָ֫ה ולא בְּנָתַ֫נְיָה. שם העיר הוא נְתַנְיָ֫ה (במלרע) ולא נָתַ֫נְיָה. כשאות השימוש בי"ת באה לפני שווא היא תנוקד בחיריק. שתפו ותייגו חברים וחברות שגרים בִּנְתַנְיָ֫ה".

האקדמיה ללשון היא לא הראשונה לפתוח עיניים על הדוכן הקטן, כאשר גם ב"תוכנית חיסכון" פורסם לפני כחודש כי דוכן האוכל בנתניה פועל ללא היתרים, ועל כן עשוי להיסגר בקרוב. מעיריית נתניה נמסר כי נפתחו הליכים נגד דוכן "לחם חביתה", אולם עד לכתיבת שורות אלו הוא לא נסגר.