אלחנן גלט לקראת תחילת שנת הלימודים: "שביתה - כלי שלא צריך להשתמש בו"

אלחנן גלט, מנכ"ל הארגון שמרכז עשרות מוסדות לימוד דתיים, מתכנן לפתוח את שנת הלימודים במתכונת תורנית - מעין "עוקף שביתה" | בשיחה עם "חדשות כיפה" הסביר על מאמציו מאחורי הקלעים למניעת השביתה ולקידום המשא ומתן

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 15:02 יג באלול התשפג

אלחנן גלט לקראת תחילת שנת הלימודים: "שביתה - כלי שלא צריך להשתמש בו"
מנכ"ל ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אלחנן גלט, צילום: ישיבות בני עקיבא

האיום בשביתה של ארגון המורים בתחילת שנת הלימודים משפיע גם על מוסדות החינוך הדתיים, מנכ"ל ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אלחנן גלט, הוציא הבוקר מכתב בו הודיע כי מוסדות הלימוד שנמצאים תחת הרשת יפתחו בכל מקרה בראשון לספטמבר, במתכונת של לימודי קודש והכנה לחגים.

"שביתה במערכת החינוך - כלי שלא צריך להשתמש בו"

בשיחה עם "חדשות כיפה", אמר גלט כי ניסה מאחורי הקלעים להביא למניעת השביתה: "על אף שאנחנו לא פונקציה פורמאלית, ניהלתי שיחות לא מעטות עם כל הגורמים במשרד האוצר ובמשרד החינוך, וגם עם ידידי רן ארז במגמה לסייע" אמר, והדגיש כי למרות שעד כה לא הושגו הסכמות בין הגורמים, הוא נשאר אופטימי: "יש 24 שעות פחות או יותר. אני אישית עשיתי מאמצים לקרב בין הצדדים, למרות שאני רואה בשביתה במערכת החינוך כלי שלא צריך להשתמש בו בכל מקרה".

רן ארז, יו"ר ארגון המורים.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים, בעיצומו של המשא ומתן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גלט: "לא עובד אצל ארגון המורים"

לשאלה כיצד הגיבו בארגון המורים להחלטת הרשת לא לשבות, השיב גלט: "אני לא עובד אצל ארגון המורים", יחד עם זאת, הדגיש כי הוא והארגון בראשותו הוא עומד מעוניינים בהצלחת השיחות בין ארגון המורים לאוצר: "אנחנו מאוד שמחים אם הם יצליחו במשא ומתן לקדם גם את מערכת החינוך וגם את זכויות המורים".

במכתב שפרסם מטעם רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא מוקדם יותר הבוקר, כתב: "את לימודי הקודש לתלמידים ולתלמידות אסור לנו לבטל בישיבות ובאולפנות - בכל דרך העומדת בפנינו. במיוחד השנה בה אנו כבר בעיצומם של 'אני לדודי ודודי לי' בחודש הרחמים והסליחות".