מוסדות בני עקיבא ייקחו חלק בשביתה -אך יתקיימו תפילות ולימודי קודש

ברקע איומי השביתה של ארגון המורים, במרכז ישיבות בני עקיבא מודיעים כי לימודי החול לא יתקיימו - אך התפילות ולימודי הקודש יתקיימו כסדרם: "לצד התמיכה במאבק המורים, נערכים להפעיל את המוסדות לטובת לימודי קודש לפחות עד ליום הכיפורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 10:52 יג באלול התשפג

מוסדות בני עקיבא ייקחו חלק בשביתה -אך יתקיימו תפילות ולימודי קודש
תלמידי ישיבה, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ברקע הקשיים במשא ומתן בין ארגון המורים למשרד האוצר, ועל רקע הערכות משרד החינוך להשבתת התיכונים, הוציא הבוקר (ד') מנכ"ל מרכז ישיבות אולפנות בני עקיבא אלחנן גלט מכתב לראשי המוסדות התיכוניים ובו כתב כי במידה והשביתה תתקיים במוסדות בני עקיבא יצטרפו אליה, אך יקיימו תפילות ולימודי קודש חלקיים עד ליום הכיפורים.

"קולות השביתה ערב פתיחת השנה פוגעים מאד בתלמידים"

במכתב כתב גלט כי "בצד הדאגה החשובה והמובנת לשיפור מערכת החינוך, אנו מיצרים על שקולות השביתה ערב פתיחת השנה פוגעים מאד בתלמידים". ברשת ישיבות בני עקיבא המונה כשבעים מוסדות, לומדים כעשרים וארבע אלף תלמידים, והמנכ"ל הדגיש את חשיבות לימודי הקודש: "את לימודי הקודש לתלמידים ולתלמידות אסור לנו לבטל בישיבות ובאולפנות - בכל דרך העומדת בפנינו. במיוחד השנה בה אנו כבר בעיצומם של 'אני לדודי ודודי לי' בחודש הרחמים והסליחות".

מניח שמשרד החינוך יתיישר איתו. אלחנן גלט

לא ישתתף בשביתה, אלחנן גלט, צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90

כאמור, גם במקרה של שביתה, מוסדות בני עקיבא יפעלו במתכונת של תפילות ולימוד במקצועות הקודש בשעות הבוקר. גלט הביע תקווה שהצדדים "ישכילו להתגבר על הפערים או לכל הפחות להגיע להסכמה על המשך המו"מ מבלי להשתמש באופציית ההשבתה שמזיקה מאד ליציבות מערכת החינוך".