אירוע אלימות חריג: 5 נרצחים בצפון, בזירה אחרת 2 פצועים קשה

האלימות בחברה הערבית: חמישה בני אדם נורו למוות ביפיע שבצפון | בזירת ירי נוספת בכפר כנה ילדה בת 3 וגבר בן 30 נפצעו קשה מאוד ופונו להמשך טיפול בבית חולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/23 15:54 יט בסיון התשפג | עודכן בתאריך 08/06/23 16:06

אירוע אלימות חריג: 5 נרצחים בצפון, בזירה אחרת 2 פצועים קשה
זירת הרצח, צילום: דוברות מד"א

האלימות גוברת - 5 נרצחים מירי בצפון: בשעה 15:02 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע על מספר פצועים מאירוע אלימות ביפיע. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקן טיפול רפואי ופינו לבית החולים האנגלי בנצרת 3 פצועים כבני 30 במצב אנוש מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות, אולם כעבור זמן קצר נאלצו לקבוע את מותם. 

זמן קצר לפני כן, בשעה 14:42 ילדה בת 3 וגבר כבן 30 נורו בכפר כנא. שניהם במצב קשה עם פציעות חודרות, וטופלו על ידי צוותי מד"א שהוזעקו למקום ופונו למרכז רפואי פוריה, מבית החולים נמסר: "אל חדר ההלם של מרכז רפואי צפון (פוריה) הגיעו שני פצועי הפצועים, הילדה בת שלוש במצב קשה, מונשמת. בן 30 במצב קריטי ולא יציב עם מספר פצעי ירי".

חובש בכיר עאטף סאלם ופרמדיק מאור אטגדי מיחידת האופנועים של מד"א סיפרו: "הגענו למקום בכוחות גדולים וראינו שמדובר בזירה קשה מאוד. 5 פצועים שכבו מחוסרי הכרה וסבלו מפציעות קשות בגופם. הכנסנו את הפצועים לאמבולנסים ולניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם אנוש".

על פי החשד- ירו לעבר העסק ושרפו את רכבם

שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום,מבצעים סריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי הגיע לזירת הרצח, וכך גם השר לביטחון פנים איתמר בן גביר. הירי התבצע על ידי אלמוני לעבר עסק של שטיפת רכבים ופגע בעובדים ובלקוחות ששהו במקום. זמן קצר לאחר מכן אותר בקרבת מקום רכב בוער, שעל פי החשד שייך ליורים. על פי דיווחים, כל הנרצחים מוכרים למשטרה ומשתייכים לארגון הפשע של באכרי. המטשרה מעריכה כי הרוצחים משתייכים לארגון הפשע של חרירי, שבינו לבין משפכת בכרי ישנה יריבות עזה.

מתחילת השנה נרצחו 92 בני אדם כתוצאה מהפשיעה והאלימות הגוברת בחברה הערבית - כשמקרי הרצח הוכפלו במהלך השנה האחרונה פי - 3.