עצמאות 75: חגיגות ברחבי המדינה; ננעל טקס המשואות בהר הרצל

עם נעילת יום הזיכרון, נפתחו חגיגות יום העצמאות ה-75 למדינה בהר הרצל בירושלים | סרטון ברכה של נתניהו שודר, אמיר אוחנה נאם | 12 משואות עלו; בין היתר של אביגדור קהלני, סא"ל ד' מפקד דובדבן והנערה רעות עמיחי לצד צלאח אליהו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/04/23 19:45 ד באייר התשפג

עצמאות 75: חגיגות ברחבי המדינה; ננעל טקס המשואות בהר הרצל
טקס הדלקת המשואות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מקודש לקודש. עם סיום אירועי יום הזיכרון, נפתחות בהר הרצל בירושלים באופן רשמי טקס המעבר וחגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל. טקס הדלקת המשואות השנה עמד השנה בסימן חלוציות ויעלה על נס את החלוצות והחלוצים של ישראל, בעבר ובהווה, הראשונים שהפכו והופכים רעיונות למעשים וחלומות למציאות. את הטקס מנחים השנה אקי אבני ומורן אטיאס, והקריינים הם שרה ב"ק ויגאל רביד. שירי מימון ואיתי לוי הופיעו במהלך הערב.

צפו בטקס המלא:

יזכור של ליאו די - וסרטון ברכה של נתניהו

הטקס נפתח עם תפילת יזכור שהקריא אב משפחת די, ליאו, ששכל את אשתו לוסי ובנותיו מאיה ורינה הי"ד. סרטון ברכה קצר של נתניהו שודר, ויושב ראש הכנסת אמיר אוחנה נאם וגם השיא את המשואה המרכזית.

משיאי המשואות השנה, לפי סדר, היו אביגדור קהלני, סיוון יערי, דוקטור חיתאם חוסיין ופרופסור אבי ריבקינד, ורד בן סעדון, סילבן אדמס, נינה אבידר ווינר, שלום אסייג, אופק ראשון, יהודית נגוסה, צלאח אליהו ורעות עמיחי, סא"ל ד' ודיוויד בלאט.

צפו ברגעים המרגשים מטקס השאת המשואות: