סא"ל ד' השיא משואה בפנים מכוסות: "לכבוד מדי הזית שלא מבחינים בין דעות ועמדות"

אחרי שנבחר להשיא משואה ביום העצמאות ה-75, מפקד יחידת דובדבן הסרוג אמר בהתרגשות: "לכבוד הגיבורים, חיילי צה"ל ומפקדיו - בסדיר, בקבע ובמילואים. דורות רבים חלמו – אתם מגשימים את החלום"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/04/23 21:02 ד באייר התשפג

סא"ל ד' השיא משואה בפנים מכוסות: "לכבוד מדי הזית שלא מבחינים בין דעות ועמדות"
סא"ל ד' בטקס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם סיום אירועי יום הזיכרון, נפתחו בהר הרצל בירושלים באופן רשמי חגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל. טקס השאת המשואות השנה עומד השנה בסימן חלוציות ויעלה על נס את החלוצות והחלוצים של ישראל, בעבר ובהווה, הראשונים שהפכו והופכים רעיונות למעשים וחלומות למציאות. את משואת צה"ל השיא סא"ל ד', מפקד יחידת דובדבן.

מוביל את חייליו, מדי יום ומדי לילה, למבצעים עלומים ונועזים

"סגן אלוף ד', משיא משואת צה"ל וכוחות הביטחון התגייס לחטיבת הצנחנים ושרת בשורה של תפקידים עד שהגיע לתפקיד מפקד גדוד. בקרבות צוק איתן הוא נפצע קשה, אך השתקם והתנדב להמשיך את שירותו הקרבי. היום, כשהוא אב לשישה ילדים, הוא מפקד על יחידת דובדבן – מיחידות החוד של צה"ל", הוזמן ד' על ידי המנחה.

צפו בהשאת המשואה:

צילום: ערוץ כנסת

המנחה המשיכה: "ד'  מוביל את חייליו, מדי יום ומדי לילה, למבצעים עלומים ונועזים ומכשיר את הדור הבא של לֹוחמי היחידה. סגן אלוף ד. מייצג את הלוחמים ואת הלוחמות החשאיים, ההולכים באומץ אל הלא-נודע. תעלה המשואה!".

לכבוד אחיי ואחיותיי הפצועים, נפגעי הגוף והנפש

ד' עלה ואמר בהתרגשות: "אני, ד', מפקד יחידת דובדבן, בן גאה להוריי שעלו בגיל צעיר כדי להקים בית בארץ ישראל משיא משואה זו לכבוד הגיבורים, חיילי צה"ל ומפקדיו - בסדיר, בקבע ובמילואים. דורות רבים חלמו – אתם מגשימים את החלום. לכבוד אחיי ואחיותיי הפצועים, נפגעי הגוף והנפש, שלעולם לא ישאירו את שדות הקרב מאחור; ולכבוד אהובינו, המשפחות השכולות. אין מילים שיוכלו לבטא את עומק הקשר, ואת עוצמת המחויבות".

הוא המשיך: לכבוד מדי הזית, שלא מבחינים בין דעות ועמדות. מדים של אחדות, של רעות ושל משימה משותפת – להגן על מה שבנינו כאן. לכבוד אשתי וילדיי, וכל ילדי אנשי הקבע, שמרגע לידתם מגויסים ותורמים למאמץ הביטחוני – בחיבוק בשעת לילה, בשיחת טלפון או בציור לאבא ואמא שבצבא. למענכם ומכוחכם אנחנו נלחמים. אני אוהב אתכם. ולתפארת מדינת ישראל!".