צפו אביגדור קהלני השיא משואה: "לכבוד חבריי שראו קרני זריחה בלי לדעת אם יראו אור שקיעה"

אחרי שנבחר להשיא משואה ביום העצמאות ה-75, גיבור ישראל אמר בהתרגשות: "לכבוד הגיבורים, חיילי צה"ל ומפקדיו - בסדיר, בקבע ובמילואים. דורות רבים חלמו – אתם מגשימים את החלום"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/04/23 20:41 ד באייר התשפג

אביגדור קהלני השיא משואה: "לכבוד חבריי שראו קרני זריחה בלי לדעת אם יראו אור שקיעה"
אביגדור קהלני בטקס המשואות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם סיום אירועי יום הזיכרון, נפתחו בהר הרצל בירושלים באופן רשמי, חגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל. טקס הדלקת המשואות השנה עומד השנה בסימן חלוציות ויעלה על נס את החלוצות והחלוצים של ישראל, בעבר ובהווה, הראשונים שהפכו והופכים רעיונות למעשים וחלומות למציאות. את המשואה הראשונה השיא תא"ל במילואים אביגדור קהלני.

אביגדור קהלני הוא סמל ישראלי לשליחות היום יומית - שאינה מסתיימת לעולם

"שמו של אביגדור קהלני הולך לפניו", אמרה המנחה עם הזמנתו. "על לחימתו במלחמת ששת הימים הוא עוטר בעיטור המופת; על מנהיגותו במלחמת יום הכיפורים - הוא עוטר בעיטור הגבורה, הגבוה שבעיטורים. גם אחרי שפשט את המדים, המשיך קהלני לשרת –  כפעיל חברתי, כאיש ציבור, כחבר כנסת, כשר בממשלת ישראל, והיום – כמי שמוביל מסעות בני נוער, בעקבות לוחמים, אל ערכי המנהיגות, ההובלה והחלוציות. אביגדור קהלני הוא סמל ישראלי לשליחות היום יומית - שאינה מסתיימת לעולם. תעלה המשואה!".

צפו בהשאת המשואה:

צילום: ערוץ כנסת

לכבוד מקימי המדינה, שבאו אליה בסערות הים ובסופות המדבר

קהלני עלה ואמר בהתרגשות: "אני, אביגדור בן שרה ומשה קהלני זיכרונם לברכה אח לעמנואל זכרונו לברכה, שנפל על הגנת המולדת במלחמת יום הכיפורים משיא משואה זו, לכבוד מקימי המדינה, שבאו אליה בסערות הים ובסופות המדבר. לכבודם של האודים המוצלים, שצבע הטלאי שענדו היה לצבע עיטור גיבורי ישראל. לכבוד חבריי עזי הנפש - מי שראו קרני זריחה בלי לדעת אם ייראו אור שקיעה... מי שבשארית כוח לחשו 'אנא אלי ענני'... מי שלא שבו מן האש... לכבוד המשפחות השכולות, שהדמעות היו לאיבר בגופן, והחובה להיות ראויים בכל יום ויום לקורבנן הנורא. לכבודך, מדינתי האהובה, המאמינה, היהודית, הדמוקרטית שכל צבעייך וגוונייך משתלבים ליצירה מופלאה אחת. אני נשבע לך אעמוד בשערייך! ולתפארת מדינת ישראל!".