צפו יו"ר הכנסת אוחנה נאם בטקס המשואות: "מתי נבין שכולנו כאן אחים?"

משכול לשמחה: מדינת ישראל עוברת מיום הזיכרון ליום העצמאות ה-75 | אמיר אוחנה נאם: "לפני שבעים וחמש שנה, השכילו הורינו להבין שעם כל ההבדלים והמחלוקות בינינו, לא נשרוד האחד בלי השני, אנחנו פשוט לא נשרוד"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/04/23 20:39 ד באייר התשפג

יו"ר הכנסת אוחנה נאם בטקס המשואות: "מתי נבין שכולנו כאן אחים?"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם סיום אירועי יום הזיכרון, נפתחו בהר הרצל בירושלים באופן רשמי, חגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל. טקס הדלקת המשואות השנה עומד השנה בסימן חלוציות ויעלה על נס את החלוצות והחלוצים של ישראל, בעבר ובהווה, הראשונים שהפכו והופכים רעיונות למעשים וחלומות למציאות. במהלך הטקס נאם גם יושב ראש הכנסת, אמיר אוחנה, שגם השיא את המשואה המרכזית.

נאומו המלא של יושב ראש הכנסת אוחנה:

לפני שבעים וחמש שנה, השכילו הורינו להבין שעם כל ההבדלים והמחלוקות בינינו, לא נשרוד האחד בלי השני, אנחנו פשוט לא נשרוד, ושהכוחות המלכדים בינינו, חזקים בהרבה מהכוחות המפרידים בינינו. ואנחנו נמשיך את דרכם!

אין לנו דרך לשמור את הפלא הענק שהוא המדינה הקטנה הזו אלא יחד. יחד – בגלל המסע המשותף, שיצר בינינו ברית אחים המאירה את דרכנו. מסע אליו יצאנו מתנועות שונות, ממדינות שונות עם מסורות שונות – אך הוא נע בדיוק לעבר אותו היעד.

בשבועות האחרונים איבדנו ארבעה זוגות של אחים ואחיות בפיגועים ובאסונות… מעיין עשור ז"ל שנספה באסון בערבה כתב זמן קצר לפני שנסחף בשיטפון: "מתי נבין שכולנו כאן אחים?". מכאן, מהר הרצל, ביום העצמאות השבעים וחמישה למדינת ישראל אני מבקש להדהד את שאלתו הזועקת לשמיים ולהתפלל שנבין שכולנו כאן אחים!

הרב ליאו די, שאיבד בפיגוע את בנותיו מאיה ורינה ואת אשת חיקו לוסי הי"ד, ביקש מאיתנו לאחר האסון שפקד אותו בקשה כל כך צנועה. שנניף את דגל המדינה, שנזכור את הטוב המשותף שיש במה שהוא מסמל. דגל ישראל הוא הדגל של הנס שאין כמוהו בעולם וביום העצמאות הזה, כולנו מניפים בגאון את דגל ישראל – הדגל של כולנו!

מי ייתן וביום העצמאות הזה נזכור את ברית האחים המחברת בינינו לאורך מסע בן אלפי שנים. ברית אחים שהאירה את דרכנו בעבר ותוסיף להאיר את דרכנו גם בעתיד כי נצח ישראל לא ישקר! ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. יום עצמאות שמח ישראל!