צפו ורד בן סעדון השיאה משואה: "לכבוד אנשי יהודה והשומרון שמיישבים את הארץ באהבה"

אחרי שנבחרה להשיא משואה ביום העצמאות ה-75, החקלאית ובעלת היקב מרחלים אמרה בהתרגשות: "לכבוד ענף היין שמביא הרבה כבוד למדינת ישראל ולכבוד היין הישראלי שאין כמוהו בעולם"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/04/23 20:43 ד באייר התשפג

ורד בן סעדון השיאה משואה: "לכבוד אנשי יהודה והשומרון שמיישבים את הארץ באהבה"
ורד בן סעדון בטקס המשואות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם סיום אירועי יום הזיכרון, נפתחו בהר הרצל בירושלים באופן רשמי, חגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל. טקס הדלקת המשואות השנה עומד השנה בסימן חלוציות ויעלה על נס את החלוצות והחלוצים של ישראל, בעבר ובהווה, הראשונים שהפכו והופכים רעיונות למעשים וחלומות למציאות. את המשואה הרביעית השיאה ורד בן סעדון.

השקיעו את כל חסכונותיהם בנטיעת עשרים דונמים של כרם בשומרון

"לפני 2,500 שנה הבטיח הנביא ירמיהו 'עוד תטעי כרמים בהרי שומרון'", אמר המנחה עם הזמנתה. "היום, ההבטחה מתממשת. ורד בן סעדון ובעלה ארז השקיעו את כל חסכונותיהם בנטיעת עשרים דונמים של כרם בשומרון. והקימו, בידיהם ממש, יקב-אחוזה משפחתי בשם 'טורא'. הלהט החלוצי והכישרון של ורד וארז, יחד עם האיכות הנדירה של ענבי השומרון, הביאו את יקב טורא להצלחה עולמית ולפרסים רבים, המביאים גאווה לתנועת ההתיישבות ולתוצרת כחול לבן. תעלה המשואה!".

צפו בהשאת המשואה:

לכבוד כל החקלאיות והחקלאים בכל רחבי הארץ שקמים בכל יום לפני הזריחה, שזורעים בדמעה - וקוצרים ברנה

בן סעדון עלתה ואמרה בהתרגשות: "אני, ורד בן סעדון בת רבקה ויואל ואן-קובורדן מהיישוב רחלים משיאה משואה זו לכבוד כל החקלאיות והחקלאים בכל רחבי הארץ שקמים בכל יום לפני הזריחה, שזורעים בדמעה - וקוצרים ברנה. לכבוד אחיותיי ואחיי, אנשי יהודה והשומרון שמיישבים את הארץ באהבה, בהקרבה ובמסירות. לכבוד ענף היין שמביא הרבה כבוד למדינת ישראל ולכבוד היין הישראלי שאין כמוהו בעולם שפותח, משמח, מקרב לבבות ומאחד בינינו לכבודך ארז, אהובי ושותפי ולתפארת מדינת ישראל!".