לאחר העימותים בחווארה: ארה"ב גינתה את הפיגוע ואת "אלימות המתנחלים"

דובר מחלקת המדינה האמריקני, נד פרייס, צייץ הודעה בה גינה את הפיגוע ואת "אלימות המתנחלים": "התפתחויות אלה מדגישות את ההכרח להפחית מיד את המתחים במילים ובמעשים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 27/02/23 08:28 ו באדר התשפג

לאחר העימותים בחווארה: ארה"ב גינתה את הפיגוע ואת "אלימות המתנחלים"
ג'ו ביידן, חוגג, צילום: shutterstock

המתיחות בשומרון: בפיגוע רצחני שאירע אתמול (א') בשעות הצהריים גבה את חייהם של שני צעירים, הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד מהיישוב הר ברכה שבשומרון. כמה שעות לאחר מכן, עשרות תושבי האזור הפגינו במהלך הלילה בחווארה ודרשו מהממשלה לפעול בתקיפות נגד הטרור והתפתחו עימותים בין יהודים לערבים.

ארה"ב: מגנים את הפיגוע ואת "אלימות המתנחלים"

דובר מחלקת המדינה האמריקני, נד פרייס, צייץ הבוקר הודעה בה גינה את הפיגוע ואת "אלימות המתנחלים". "אנו מגנים את האלימות היום בגדה המערבית, לרבות מתקפת הטרור שהרגה שני ישראלים ומתנחלים, שגרמה להרג פלשתיני אחד, לפציעות של למעלה מ-100 אחרים ולהרס רכוש רב", כתב פרייס.

עוד הוסיף  וכתב כי "התפתחויות אלה מדגישות את ההכרח להפחית מיד את המתחים במילים ובמעשים. ארצות הברית תמשיך לעבוד עם ישראלים ופלשתינים ושותפינו האזוריים להחזרת השקט".

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

נתניהו: "לא לקחת את החוק לידיים"

בעקבות העימותים בחווארה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו פרסם סרטון בו הוא שלח תנחומים למשפחת יניב וקרא לאזרחים לא לקחת את החוק לידיים. "קרה היום אסון נורא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת יניב, שאיבדה שניים מבניה היקרים, ה' יקום דמם. צה"ל וכוחות הביטחון כרגע נמצאים במרדף אחר הרוצח. אנחנו נמצא אותו, אנחנו נלכוד אותו ואנחנו נבוא אתו חשבון".

צילום: חופשי

עוד הוסיף ואמר כי "אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות - לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם. אני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים. תנו לצה"ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים - וביחד ננצח את הטרור".