בתגובה לפיגוע: עשרות מתיישבים עלו ליישוב אביתר

בתגובה לפיגוע בחווארה בו נרצחו הלל ויגל יניב הי"ד, עשרות מתיישבים עלו ליישוב אביתר | יו"ר תנועת נחלה, דניאלה וייס: "הגיע הזמן שממשלת 'ימין על מלא' תבנה מאות ישובים חדשים ביהודה ושומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/23 22:04 ה באדר התשפג

בתגובה לפיגוע: עשרות מתיישבים עלו ליישוב אביתר
צילום: יהודה יפין

מתקפת טרור בלב השומרון: פיגוע רצחני שאירע היום (א') בשעות הצהריים גבה את חייהם של שני צעירים. מחבל הגיע ברכב לצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון וירה לעבר רכב ישראלי שחלף במקום. כתוצאה מהירי נרצחו שני אזרחים ישראלים, הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד מהיישוב הר ברכה שבשומרון. בתגובה לפיגוע, עשרות בחורי הישיבה החליטו לחזור הלילה ליישוב אביתר, לאחר כשנה וחצי בהן הממשלות לא קיימו את ההסכם שנחתם עם המתיישבים.

דניאלה וייס יו"ר תנועת נחלה מסרה כי "המשפחות והישיבה המתינו למעלה משנה לחזור לאביתר. המציאות בה ממשלת ישראל מאפשרת לרשות ביד אחת להשתלט על אדמות הלאום וביד השניה לרצח בנו לא יכולה להתקבל על הדעת. הגיע הזמן שממשלת 'ימין על מלא' תבנה מאות ישובים חדשים ביהודה ושומרון. המרחבים קוראים לציבור"

צילום: תנועת נחלה

עימותים בין יהודים לערבים בחווארה | נתניהו: "לא לקחת את החוק לידיים"

בשעה זו, עשרות תושבי האזור מפגינים לאורך חווארה ודורשים מהממשלה לפעול בתקיפות נגד הטרור. במהלך ההפגנות, שני מפגינים נפצעו באורח קל בצומת יצהר הגדולה, ככל הנראה מגז מדמיע או מאבנים שהושלכו לעברם. כוחות מג"ב הגיעו למקום והחלו לפזר את המפגינים.

צילום: חופשי

בעקבות העימותים בחווארה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו פרסם סרטון בו הוא שלח תחנומים למשפחת יניב וקרא לאזרחים לא לקחת את החוק לידיים. "קרה היום אסון נורא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת יניב, שאיבדה שניים מבניה היקרים, ה' יקום דמם. צה"ל וכוחות הביטחון כרגע נמצאים במרדף אחר הרוצח. אנחנו נמצא אותו, אנחנו נלכוד אותו ואנחנו נבוא אתו חשבון.

עוד הוסיף ואמר כי "אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות - לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם. אני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים. תנו לצה"ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים - וביחד ננצח את הטרור".