אמם של הנרצחים בפיגוע: "יש לנו חור ענק בלב"

אסתי יניב, אמם של הלל ויגל הי"ד שנרצחו בפיגוע בחווארה שיתפה את תחושותיה עם קבלת הבשורה הקשה: "גם אם שמחות במשפחה יהיו פלסטר, החור יישאר" | המשפחה הסכימה לתרום את איבריהם

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/02/23 18:27 ה באדר התשפג

אמם של הנרצחים בפיגוע: "יש לנו חור ענק בלב"
צילום: באדיבות המשפחה

מתקפת טרור בלב השומרון: פיגוע רצחני שאירע היום (א') בשעות הצהריים גבה את חייהם של שני צעירים. מחבל הגיע ברכב לצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון וירה לעבר רכב ישראלי שחלף במקום. כתוצאה מהירי נרצחו שני אזרחים ישראלים, הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד מהיישוב הר ברכה שבשומרון. האחים למדו במסלול "ההסדר", הלל מנחם בישיבת ההסדר בקריית שמונה ויגל יעקב בישיבת גבעת אולגה. הם נרצחו בדרך חזרה מביתם לישיבותיהם.

בתוך כך, הוריהם של הנרצחים בפיגוע הסכימו לתרום את איבריהם על מנת להציל חיים, לאחר ששני האחים נשאו כרטיס אדי וקרניות עיניהם יושתלו בממתינים להחזרת מאור עיניים.

אמם של הנרצחים בפיגוע: "יש לנו חור ענק בלב, ושום דבר לא יסגור אותו"

אסתי יניב, אמם של הלל ויגל הי"ד, שיתפה בהקלטה לנוער הר ברכה את תחושותיה לאחר הבשורה הקשה. "חטפנו סטירת לחי אדירה מהקב"ה. אנחנו מנסים למצוא את הדברים הטובים ואת החסד. יש לנו חור ענק בלב, ושום דבר לא יסגור אותו. לא בנייה, לא הפגנה, לא שום דבר. גם אם שמחות במשפחה יהיו פלסטר, החור יישאר ואנחנו נלמד לחיות איתו בשמחה ולהמשיך", אמרה אסתי.

צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

עוד הוסיפה ואמרה כי "הם היו שניהם בדרך ללימוד תורה, לעשות שירות משמעותי בצבא. אין לי מילים שיכולות לנחם, אבל אנחנו סומכים עליכם. תכננו לעשות שבת פרידה ובעזרת השם נעשה שבת משמעותית של הנוער ונוכל לדבר ונשמח מאוד שתכתבו סיפורים וזיכרונות ודברים מיוחדים".

הלל השתחרר מצה"ל, יניב היה לקראת גיוס

כאמור, שני האחים למדו במסלול "ההסדר" והם נרצחו בדרך חזרה מביתם לישיבותיהם. הלל, בן 22, היה תלמיד ישיבת ההסדר בקרית שמונה וסיים בימים אלה ממש שירות משמעותי בחיל הים, ואף הוענק לו לאחרונה תואר מצטיין קורס. בימים אלה ממש חזר מהשירות בצבא לפרק הלימוד הנוסף במסגרת מסלול ההסדר.

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

יגל, בו 20, היה תלמיד ישיבת ההסדר בגבעת אולגה שהתגייס אף הוא למסלול ההסדר וסייע בתחילת השנה בהקמת שלוחת הישיבה בטירת הכרמל. בימים אלו אמור היה להתחיל את ההליכים לקראת גיוסו הקרבי לצה"ל.

תנועת אריאל: "מבכים על הירצחם של האחים בוגרי התנועה הלל ויגל יניב הי"ד"

תנועת הנוער אריאל, שהלל ויגל היו בוגרי התנועה, ספדו להם: מבכה על הירצחם של האחים בוגרי התנועה הלל ויגל יניב הי"ד שולחת תנחומים למשפחת יניב שהייתה שותפה פעילה להקמת סניפי אריאל בהר ברכה. הלל הי"ד היה קומונר הסניף לפני שנים אחדות. "ומחה ה' אל-הים  דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר" בבניין אריאל ננוחם".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il