אבל בישיבות של הנרצחים: "אחים קדושים"

האחים יגל יעקב והלל מנחם יניב מהר ברכה נרצחו בפיגוע הקשה בחווארה בדרך חזרה מביתם לישיבותיהם | הלל מנחם למד בישיבת בקריית שמונה ויגל יעקב היה תלמיד בישיבת אולגה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/02/23 16:58 ה באדר התשפג

אבל בישיבות של הנרצחים: "אחים קדושים"
צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

פיגוע רצחני שאירע היום (א') בשעות הצהריים גבה את חייהם של שני צעירים. מחבל הגיע ברכב לצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון וירה לעבר רכב ישראלי שחלף במקום. כתוצאה מהירי נרצחו שני אזרחים ישראלים, הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד מהיישוב הר ברכה שבשומרון. האחים למדו במסלול "ההסדר", הלל מנחם בישיבת ההסדר בקריית שמונה ויגל יעקב בישיבת גבעת אולגה. הם נרצחו בדרך חזרה מביתם לישיבותיהם.

הלל השתחרר מצה"ל, יניב היה לקראת גיוס

הלל, בן 22, היה תלמיד ישיבת ההסדר בקרית שמונה וסיים בימים אלה ממש שירות משמעותי בחיל הים, ואף הוענק לו לאחרונה תואר מצטיין קורס. בימים אלה ממש חזר מהשירות בצבא לפרק הלימוד הנוסף במסגרת מסלול ההסדר.

משפחת יניב

משפחת יניב. הלל שני משמאל. יגל שני מימין למעלה. צילום: באדיבות המשפחה

יגל, בו 20, היה תלמיד ישיבת ההסדר בגבעת אולגה שהתגייס אף הוא למסלול ההסדר וסייע בתחילת השנה בהקמת שלוחת הישיבה בטירת הכרמל. בימים אלו אמור היה להתחיל את ההליכים לקראת גיוסו הקרבי לצה"ל.

"למגר את אויבינו הרשעים ולאפשר ליהודי לנסוע לישיבה, הביתה ולכל מקום שיחפוץ"

עוד הוסיפו וכתבו כי  "'א-ל נקמות ה', א-ל נקמות הופיע'. איגוד ישיבות ההסדר מבכה מרה את הירצחם באכזריות של שני האחים הקדושים הלל ויגל יניב, הי"ד תלמידי ישיבות ההסדר קריית שמונה וגבעת אולגה. אנו מתפללים לחיזוק המשפחה היקרה, חבריהם בישיבות ובישוב, וכלל ישראל. 'ארץ אל תכסי דמם ואל יהי מקום לזעקתם'".

רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי הוסיף עם היוודע הבשורה המורה: "שמעתי בזעזוע גדול את הבשורה הקשה על הירצחם של האחים הקדושים תושבי הר ברכה, תלמיד ישיבת ההסדר גבעת אולגה יגל יניב, והלל אחיו תלמיד ישיבת ההסדר בקריית שמונה - הי"ד שהיו בדרכם מהבית לישיבותיהם. אנחנו מבקשים לשלוח חיבוק גדול למשפחה היקרה, לישוב הר ברכה, לישיבות קריית שמונה וגבעת אולגה, ולכלל תלמידי ישיבות ההסדר ולומדי התורה בכל מקום ואתר, וקוראים מכאן לצה"ל ולממשלת ישראל לא לנוח ולא לשקוט עד להשבת הביטחון לכל מקום במרחבי ארצנו, למגר את אויבינו הרשעים ולאפשר ליהודי לנסוע לישיבה, הביתה ולכל מקום שיחפוץ בביטחון".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il