הח"כית התפוצצה על רוטמן: "זרקו אותי מבני עקיבא בגלל צבע העור שלי"

מרב בן ארי מיש עתיד, תקפה את יו"ר ועדת חוקה וכינתה אותו "פריבילג אשכנזי": "אין גזענית ולבנה יותר מרשימת הציונות הדתית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/02/23 19:35 כט בשבט התשפג

הח"כית התפוצצה על רוטמן: "זרקו אותי מבני עקיבא בגלל צבע העור שלי"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מליאת הכנסת התכנסה היום (ב') לקראת ההצבעות על הסעיפים הראשוניים של הרפורמה במערכת המשפט. עם עלייתו של יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסתשמחה רוטמן לנאום, חכי"ם של האופוזיציה הניפו דגלי ישראל במליאה וקראו לעברו: "בושה". בתוך כך, חברת הכנסת מיש עתיד, מרב בן ארי, תקפה בנאומה את חבר הכנסת רוטמן.

"זרקו אותי מבני עקיבא כי לא הייתי בצבע הנכון"

"חוצפה לדבר על קיפוח. מי אתה בכלל. אני למדתי בציונות הדתית, ואין גזענית יותר מהציונות הדתית. הלכתי לסניף בני עקיבא, זרקו אותי משם כי לא הייתי בצבע הנכון. אין רשימה לבנה יותר מרשימת הציונות הדתית", אמרה בן ארי.

שמחה רוטמן

שמחה רוטמן צילום: דוברות הכנסת

עוד הוסיפה ואמרה כי "יושב לי פה עם מתק שפתיים. מי אתה בכלל? אם אני ארצה להכניס מזרחים לביהמ"ש העליון, אני לא צריכה אותו. הוא הגזען הכי גדול פה. פריבילג. אין לי מקום לדבר על העוול שאתם עושים כאן".

ח"כ מיש עתיד: "גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית"

כמה דקות לפניה,עלה חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד, לנאום ואמר כי "גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית". עוד הוסיף ואמר כי "אתם חושבים שנסכים לחיות בדיקטטורה שלכם? לא ניתן לכם להרוס את מה שבנינו כאן במשך 75 שנה".

רם בן ברק

רם בן ברק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב לדבריו של בן ברק ואמר כי "האופוזיציה ירדה מהפסים. רם בן ברק משווה באופן מביש ושערורייתי את ממשלת ישראל לנאצים. מובילי המחאה ניסו לכלוא חברי קואליציה בבתיהם. חברי האופוזיציה ביזו את דגל ישראל במליאת הכנסת. האופוזיציה ירדה מהפסים –אנחנו ממשיכים!".