צפו ההנחיה החריגה של אוחנה והעימות של הח"כ עם המאבטחים

יו"ר הכנסת הורה הודיע לכל חברי הכנסת כי יהיה להם אסור להיכנס עם תיקים למליאה לקראת ההצבעה על הרפורמה | חברת הכנסת מרב בן ארי: "את כל הכללים אתם שוברים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/02/23 17:54 כט בשבט התשפג

ההנחיה החריגה של אוחנה והעימות של הח"כ עם המאבטחים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלפי אנשים הגיעו משעות הבוקר (ב') לעבר רחבת ההפגנה מול הכנסת לקראת ההצבעה על הסעיפים הראשונים ברפורמה במערכת המשפט בקריאה ראשונה. בתוך כך, יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, הודיע לכל חברי הכנסת כי יהיה להם אסור להיכנס עם תיקים למליאה לקראת ההצבעה על הרפורמה.

בתיעוד שפרסם הכתב הפוליטי, עמיאל ירחי, נראה חבר הכנסת מטעם מפלגת העבודה, גלעד קריב, נכנס עם תיקו בעוד המאבטחים דורשים לבדוק אותו. "אני אכנס עם תיק ושלא תעצרו אותי לרגע. מה קרה? אתם רוצים גם לחפש על הגוף שלנו?", אמר קריב בזעם.

בתוך כך, במהלך ההצבעות על הצעת אי-האמון בממשלה חברת הכנסת, מירב בן ארי, התרעמה על החלטה זו. "לקחת תיק של חבר כנסת ולפתוח אותו? ירדתם מהפסים? למה אתם שותקים? בחיים לא בדקו לי פה תיק, את כל הכללים אתם שוברים", אמר בן ארי. 

נתניהו קרא להידברות ותקף את המפגינים: "רומסים את הדמוקרטיה"

זמן קצר לפני תחילת ההצבעות בכנסת על סעיפיה הראשונים של הרפורמה המשפטית, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא היום דברים בפתח ישיבת סיעת הליכוד. בדבריו התייחס למפגינים שמנעו מטלי גוטליב לצאת מהבית, ולרצונו לקדם הידברות סביב הרפורמה המשפטית. 

"בדמוקרטיה העם מצביע בבחירות, ונציגי העם מצביעים כאן בכנסת. לצערי מנהיגי המחאה רומסים את הדמוקרטיה", פתח נתניהו את דבריו בישיבת הסיעה, והוסיף כי "הם לא מקבלים את הכרעת הרוב, הם לא מגנים קריאות לרצח של רה"מ, ובני משפחתו, הם לא מגנים קריאות לפגוע בחברי כנסת. הם חוסמים צירים וקוראים למרי אזרחי, הם קוראים בלי בושה למלחמת אחים ודם ברחובות. הם מאיימים בבריונות נגד ח"כים".