היועמ"שית מחזירה לרוטמן: "נסיונות השתקה והטחת האשמות"

אחרי דבריו החריפים של שמחה רוטמן לאביטל סומפולינסקי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה משיבה אש: "עובדי ייעוץ וחקיקה הם משרתי ציבור מסורים, מקצועיים וענייניים. הייעוץ המשפטי לממשלה ימשיך למלא את תפקידו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 15:52 כח בשבט התשפג

היועמ"שית מחזירה לרוטמן: "נסיונות השתקה והטחת האשמות"
היועמ"שית בהרב מיארה, צילום: Shir Torem/Flash90

הדיונים בוועדת החוקה שבראשה עומד חבר הכנסת שמחה רוטמן נמשכו היום (א'), על אף דרישות האופוזיציה להפסקת החקיקה של הרפורמה המשפטית. הדיונים מתמקדים בחוק המציע לתקן את הביקורת השיפוטית על החקיקה - בית משפט העליון יוכל לפסול חוק רק בהרכב מלא של 15 שופטים ובהסכמה מלאה. במהלך הדיונים התרחש עימות בין נציגת היועמ"שית ליו"ר הוועדה, ובהרב-מיארה לא נשארה חייבת.

רוטמן מטיח

"העובדה שנציגת היועמ"שית מציגה עמדה שאינה עמדת הממשלה היא אנומליה", תקף רוטמן. "כל פעם שנציגי כל גוף שהוא יעשו צ'רי פיקינג ויגידו שללא ביקורת שיפוטית אפקטיבית שפסילת חוקים בצידה, אין איזונים ובלמים ואין דמוקרטיה אעמת אותם עם המציאות בה בכמה מדינות שבראש טבלת המדינות הדמוקרטיות ואין בהן ביקורת שיפוטית המבטלת חוקים אפקטיבית ומי שטוען אחרת טועה", המשיך יו"ר הוועדה להטיח באביטל סומפולינסקי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, שייצגה את בהרב-מיארה בדיונים.

בתגובה לדבריו של רוטמן, מסרה גלי בהרב-מיארה: "עובדי ייעוץ וחקיקה הם משרתי ציבור מסורים המבצעים את תפקידם במקצועיות ובענייניות, בין היתר, בדיונים המתקיימים בממשלה ובכנסת. הייעוץ המשפטי לממשלה ימשיך למלא את תפקידו, חרף ניסיונות ההשתקה והטחת ההאשמות חסרות הבסיס, כפי שהתרחשו גם הבוקר בוועדה".

לעימות המלא בין רוטמן לאביטל סומפולינסקי: