דרמה וצרחות במליאת הכנסת: הרפורמה המשפטית עולה להצבעה

מליאת הכנסת התכנסה לקראת ההצבעות על הסעיפים הראשוניים של הרפורמה במערכת המשפט | ח"כ מיש עתיד: "גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/02/23 20:56 כט בשבט התשפג

דרמה וצרחות במליאת הכנסת: הרפורמה המשפטית עולה להצבעה
מהומה במליאה, צילום: נעם מוסקוביץ' דוברות הכנסת

מליאת הכנסת התכנסה היום (ב') לקראת ההצבעות על הסעיפים הראשוניים של הרפורמה במערכת המשפט, שינויי הרכב הוועדה למינוי שופטים ושלילת היכולת של בג"ץ לפסול חוקי יסוד. עם עלייתו של יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן לנאום, חכי"ם של האופוזיציה הניפו דגלי ישראל במליאה וקראו לעברו: "בושה". יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הגיב ואמר כי "אתם מבזים את הדגל".

 

"בית המשפט פגע פגיעה אנושה בשלוש הרשויות ובכך פגע בעם"

חבר הכנסת שמחה רוטמן הציג את החוק שלו ואמר כי "על כתפיו של בית המשפט עזמי בשארה הכווין טילים של חיזבאללה תוך שימוש בחסינות הפרלמנטרית שלו. אחרי שבית המשפט העליון פגע ברשות המחוקקת הוא המשיך לפגוע גם ברשות המבצעת בכך שהפך אותה לחותמת גומי ליועצים משפטיים.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "בית המשפט העליון פגע במעמדה של הרשות השופטת וזה מה שעומד בלב התיקונים שעולים במליאת הכנסת היום. בית המשפט העליון פגע בהליך בחירת השופטים והתערב בהליכי חקיקה. בית המשפט פגע פגיעה אנושה בשלוש הרשויות ובכך פגע בעם, בריבון. את זה אנחנו באים לתקן היום".

ח"כ מיש עתיד: "גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית"

בתוך כך, חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד, עלה לנאום ואמר כי "גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית". עוד הוסיף ואמר כי "אתם חושבים שנסכים לחיות בדיקטטורה שלכם? לא ניתן לכם להרוס את מה שבנינו כאן במשך 75 שנה".

צילום: Gili Yaari/Flash90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב לדבריו של בן ברק ואמר כי "האופוזיציה ירדה מהפסים. רם בן ברק משווה באופן מביש ושערורייתי את ממשלת ישראל לנאצים. מובילי המחאה ניסו לכלוא חברי קואליציה בבתיהם. חברי האופוזיציה ביזו את דגל ישראל במליאת הכנסת. האופוזיציה ירדה מהפסים –אנחנו ממשיכים!".