צפו פינוי הכרם: סון הר מלך הוקפה בשוטרי מג"ב שחסמו אותה, הח"כ החדש נעמד לבד מול הטרקטור

במהלך פינוי הכרם בגוש שילה, שוטרי מג"ב הקיפו את חברת הכנסת לימור סון הר-מלך בטענה כי "מדובר בסכנה בטיחותית" והיא נאלצה להיאבק בכח כדי להיחלץ מהם. ח"כ צבי סוכות נעמד מול הטרקטור כדי למנוע ממנו לעקור

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 15/02/23 10:24 כד בשבט התשפג

פינוי הכרם: סון הר מלך הוקפה בשוטרי מג"ב שחסמו אותה, הח"כ החדש נעמד לבד מול הטרקטור
צילום: צילום מסך

כוחות הביטחון והמנהל האזרחי הגיעו הבוקר (ד') לפנות את הכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה. הפינוי, שהגיע תחת צו השימוש המפריע אותו דרש השר בצלאל סמוטריץ' לבטל, מעורר זעם רב במפלגת הציונות הדתית. 

לימור סון הר מלך הוקפה על ידי שוטרי מג"ב ונחלצה מהם בכח 

במהלך הפינוי התרחשה תקרית חריגה כשהכוחות מנעו מחברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית להתהלך בחופשיות באתר, כפי שמקנה לה חסינותה הפרלמנטרית. השוטרים הסבירו את הדבר בכך ש"מדובר בסכנה בטיחותית" והקיפו את חברת הכנסת. חברת הכנסת נאלצה להיאבק בשוטרים על מנת לצאת ממעגל השוטרים שהקיפו אותם, יש לציין כי עוזרה של חברת הכנסת הבהיר לשוטרים כי הם עוברים על החוק, אך הדבר לא עזר.

צבי סוכות: גלנט החליט לדרוס את ההסכם הקואליציוני ולהמשיך בדרך השמאל של גנץ

גם חבר הכנסת צבי סוכות הגיע למקום וחסם דחפור של המנהל האזרחי שהרס את מטעי הזית של משפחת בן אליהו.  "בוקר כואב מאוד לצערי למרות ההנחיה המפורשת של השר סמוטריץ למנוע את הפינוי הזה שר הביטחון גלנט החליט לדרוס את ההסכם הקואליציוני ולהמשיך בדרך השמאל של בני גנץ. זהו פינוי פוליטי והיה אפשר למנוע אותו בקלות. באתי למחות", כתב סוכות בעמוד הטוויטר שלו.

סמוטריץ' במכתב בהול לנתניהו: "הפרת ההסכמים תקשה על התנהלות הממשלה"

במכתב בהול ששלח הבוקר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, דרש שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' להקפיא את הפינוי ואמר: "למרבה התדהמה שר הבטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי".

צילום: צילום מסך

"הנדון: בהול! עקירת כרם בבנימין בשל התמהמהות מימוש ההסכם להעברת הסמכויות על המנהל האזרחי והמתפ"ש" פותח סמוטריץ' את המכתב וממשיך: "לפני כחודש הנחיתי כשר במשרד הבטחון הממונה על המתפ"ש והמנהל האזרחי לבטל את צו השימוש המפריע שהוצא באופן שערורייתי כנגד חן בן אליהו. למרבה התדהמה שר הבטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי".

"הפרת ההסכמים תקשה על התנהלות הממשלה"

"לא זו אף זו" הוא ממשיך במכתב, "במקום לממש מדיניות בטחונית התיישבותית השר גלנט בחר  להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים אף על פי שהטענות כנגד הכרם הוכחו כשקריות במסגרת ההתדיינות המשפטית". 

כוחות הביטחון בעת פינוי הכרם

כוחות הביטחון בעת פינוי הכרם צילום: ללא

סמוטריץ' דורש מנתניהו להקפיא את הפינוי באופן מיידי: "אני דורש ממך להקפיא באופן מיידי את עקירת הכרם ולהעביר עוד היום את הסמכויות לידי כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני ולמעלה מזאת השכל הישר ומחויבותינו למליוני הבוחרים שהתחייבנו להם לשנות את מדיניות השמאל של בני גנץ ביהודה ושומרון". בסיום המכתב הוא גם מוסיף איום מרומז וכותב: "הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה".