סמוטריץ במתקפה על גלנט: "אם יש לו בעיה שיתפטר, בליכוד ישמחו"

בעקבות פינוי הכרם בגוש שילה, הוציא שר האוצר מכתב בהול לראש הממשלה בדרישה לקבל את הסמכויות על המנהל האזרחי | בהמשך תקף את גלנט: "אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 15/02/23 08:58 כד בשבט התשפג

סמוטריץ במתקפה על גלנט: "אם יש לו בעיה שיתפטר, בליכוד ישמחו"
השר סמוטריץ', תוקף את גלנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מגיבים לפינוי הכרם: הבוקר (ד') הגיעו כוחות הביטחון והמנהל האזרחי לפנות את הכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה. הפינוי, שהגיע תחת צו השימוש המפריע, אותו דרש השר סמוטריץ' לבטל, מעורר זעם רב במפלגת הציונות הדתית. השר סמוטריץ' תקף את שר הביטחון גלנט ובציוץ בטוויטר כתב: "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע"

"אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר"

"עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ" ממשיך סמוטריץ ומוסיף "בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון".

סמוטריץ תוקף את גלנט וכותב: "התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר". הוא מסיים: "אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".

סמוטריץ

סמוטריץ' עם גלנט, ממשיכים במאבק אחד בשני |  צילום: ללא

סמוטריץ' במכתב בהול לנתניהו: "הפרת ההסכמים תקשה על התנהלות הממשלה"

מוקדם יותר שלח יו"ר הציונות הדתית, מכתב לנתניהו וכתב: "הנדון: בהול! עקירת כרם בבנימין בשל התמהמהות מימוש ההסכם להעברת הסמכויות על המנהל האזרחי והמתפ"ש" פותח סמוטריץ' את המכתב וממשיך: "לפני כחודש הנחיתי כשר במשרד הבטחון הממונה על המתפ"ש והמנהל האזרחי לבטל את צו השימוש המפריע שהוצא באופן שערורייתי כנגד חן בן אליהו. למרבה התדהמה שר הבטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי".

המכתב של סמוטריץ

המכתב של סמוטריץ' לנתניהו צילום: ללא

"לא זו אף זו" הו א ממשיך במכתב, "במקום לממש מדיניות בטחונית התיישבותית השר גלנט בחר  להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים אף על פי שהטענות כנגד הכרם הוכחו כשקריות במסגרת ההתדיינות המשפטית". 

כוחות הביטחון בעת פינוי הכרם

כוחות הביטחון בעת פינוי הכרם צילום: ללא

סמוטריץ' דורש מנתניהו להקפיא את הפינוי באופן מיידי: "אני דורש ממך להקפיא באופן מיידי את עקירת הכרם ולהעביר עוד היום את הסמכויות לידי כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני ולמעלה מזאת השכל הישר ומחויבותינו למליוני הבוחרים שהתחייבנו להם לשנות את מדיניות השמאל של בני גנץ ביהודה ושומרון". בסיום המכתב הוא גם מוסיף איום מרומז וכותב: "הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה".

תקרית בין חברת הכנסת סון-הר מלך לשוטרים צילום: ללא