שעות בודדות אחרי שהוקם: כוחות הביטחון נערכים לפינוי מאחז "אור חיים"

כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי החלו לזרום בשעה האחרונה למקום לקראת פינוי המאחז בשעות הקרובות | לימור סון הר-מלך: "קוראת לשר הביטחון גלנט לעצור את המחטף של הפינוי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/01/23 12:31 כז בטבת התשפג

שעות בודדות אחרי שהוקם: כוחות הביטחון נערכים לפינוי מאחז "אור חיים"
צילום: ללא

כמעט חודש עבר מאז פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן זצ"ל. לקראת מלאות 30 יום לפטירתו, גרעין משפחות ונערים עלה הלילה (בין חמישי לשישי) לנקודת התיישבות חדשה בשומרון, בסמוך לישוב מגדלים והקים את המאחז "אור חיים", לזכרו של הרב דרוקמן. שעות בודדות אחרי שהוקם, כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי החלו לזרום בשעה האחרונה למקום לקראת פינוי המאחז בשעות הקרובות.

צילום: ללא

לימור סון הר-מלך: "אני קוראת מפה לשר הביטחון גלנט לעצור את המחטף של הפינוי"

בתוך כך, חברת הכנסת מעוצמה יהודית, לימור סון הר-מלך הגיעה למאחז כדי לתמוך במשפחות הגרעין. "הגבעה הזאת חיונית ביותר ובולמת את השתלטות הרשות הפלשתינית על אדמות הלאום באזור, ושומרת על כביש חוצה שומרון", ח"כ סון הר-מלך.

צילום: ללא

חברת הכנסת מעוצמה יהודית פנתה לשר הביטחון, יואב גלנט לא לתת יד לפינוי המאחז. "אני קוראת מפה לשר הביטחון גלנט לעצור את המחטף של הפינוי וההרס, ולהשאיר את המתיישבים החלוצים במקומם", אמרה חברת הכנסת.

"סבא נלחם לאורך כל חייו על כל פיסת אדמה בארץ ישראל"

על גרעין ההתיישבות שלו נמנות 5 משפחות וגרעין של מספר בחורים, ביניהם נווה שינדלר, נכדו של הרב דרוקמן, שהיה מיוזמי מבצע העליה לקרקע. לדברי חברי הגרעין, נקודת ההתיישבות שהוקמה יושבת במיקום אסטרטגי ביותר שחולש על כביש חוצה שומרון שמחבר בין הבקעה לשומרון ולמרכז הארץ, ונועדה למנוע רצף טריטוריאלי ערבי באזור.

צילום: ללא

נווה שינדלר, נכדו של הרב דרוקמן סיפר: "מיד אחרי פטירתו של סבא זצ"ל גמלה בליבנו להקים ישוב חדש בשומרון לעילוי נשמתו, מתוך הכרה והבנה שההנצחה הכי טובה של סבא היא הקמת ישוב חדש. סבא נלחם לאורך כל חייו על כל פיסת אדמה בארץ ישראל ותמיד היה לצד הנאבקים על הארץ".