ההפתעה שחיכתה לשוטרים: המפגינים אזקו עצמם לצמרות העצים

לאחר פסיקת בג"צ, הגיעו כוחות הביטחון והמנהל האזרחי, לפנות את הכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה, בניסיון למנוע את הפינוי אזקו את עצמם המפגינים לעצי הכרם. המשפחה: "לא מוסרי ולא חוקי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/23 08:30 כד בשבט התשפג

ההפתעה שחיכתה לשוטרים: המפגינים אזקו עצמם לצמרות העצים
אחד המפגינים אזוק לצמרת העץ, צילום: ללא

כוחות מג"ב והמנהל האזרחי הגיעו הבוקר (ד') לכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה והתחילו בפינוי מאות האנשים והריסת אלפי העצים בכרם לפי פסיקת בג"צ. חלק מהמפגינים ששוהים במקום קשרו עצמם לצמרות העצים והתבצרו. כוחות מג"ב שנמצאים שם שוקלים לגזום את העצים, דבר שעלול לסכן את חייהם של המוחים.

המפגינים אזוקים לצמרות העצים, צפו:

המפגינים אזוקים לצמרות העצים בניסיון למנוע את הפינוי צילום: ללא

"ממשלת ימין על מלא, לא הורסת אלפי עצים שנשתלו כדת וכדין רק בשביל להרוס", אומרים במשפחת בן אליהו. "המעשה הזה הוא לא מוסרי ולא חוקי, והכי כואב, שהאוייבים הערביים שלנו רואים את זה, ומקבלים דחיפה גדולה יותר להמשיך בטרור נגד יהודים".

"אני קוראת מכאן לשר הביטחון יואב גלנט להורות על עצירת ההרס"

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית הגיעה למקום ואמרה: "זהו הרס מביש, אנטי ציוני ואנטי מוסרי שמבוצע בעקבות פסק שבג"ץ שנשען על "צו שימוש מפריע" - צו דרקוני שמופעל כנגד יהודים בלבד". לדבריה, "מדובר בצו שזכה לביקורת חריפה ביותר על ידי השופט אדמונד לוי ז"ל, והיה לעבור מן העולם כבר לפני שנים - קל וחומר בממשלת הימין הנוכחית. "העוול זועק שבעתיים, שעה שבתי חאן אל אחמר עליהם מוטל פסק בג"ץ עוד לא פונו ועומדים במשך שנים על תילם", הוסיפה סון הר-מלך.

כוחות הביטחון בעת פינוי הכרם

כוחות הביטחון בעת פינוי הכרם צילום: ללא

סון הר מלך הפנתה אצבע כלפי השר גלנט ואמרה: "אני קוראת מכאן לשר הביטחון יואב גלנט להורות על עצירת ההרס ולבטל במיידי את הצו הגזעני מכוחו מבוצע הפינוי, כך שהיסוד המשפטי לפינוי ייעלם. זה בידיים שלך ומוטל עליך לעצור את הפשע הזה", אמרה.