בן גביר קיבל את ההמלצה שניתנה לגנץ: חיילים לא ישרתו באגפי המחבלים

השר לביטחון לאומי הורה לשירות בתי הסוהר להוציא מאגפי המחבלים בבתי הסוהר את החיילות והחיילים המשרתים בשירות חובה | בחודש שעבר הוגשה לשר הביטחון דאז בני גנץ ההמלצה להוצאת החיילים מאגפים אלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/23 21:27 ג בשבט התשפג

בן גביר קיבל את ההמלצה שניתנה לגנץ:  חיילים לא ישרתו באגפי המחבלים
בן גביר | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצוות לבחינת הצבת חיילים בשירות בתי-הסוהר הגיש לפני כחודש וחצי את המלצותיו בעניין שירות חיילים בשירות חובה בבתי הסוהר. ההמלצה המרכזית שהוגשה לשר הביטחון דאז בני גנץ ולשר לביטחון הפנים דאז עמר בר-לב - היתה הוצאת חיילי צה"ל מבתי הכלא הביטחוניים והחלפתם בסוהרים מקצועיים, בתהליך הדרגתי. הערב (ד') הורה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לשירות בתי הסוהר להוציא את החיילים מאגפי המחבלים.

החלטת השר בן גביר מגיעה על רקע של מספר אירועים חמורים של פגיעות בחיילים והחיילות המשרתים בשב"ס, שבשיאם פרשת הסרסור בסוהרות. בן גביר הורה כי החיילים והחיילות יוחלפו בסוהרים ותיקים ומנוסים. כמו כן, השר הנחה את שב"ס להיערך לשינוי תוך פרק זמן של עד כחצי שנה.

נציין כי חברי הצוות טענו כי לא ניתן לבטל את ההסדר הקיים באופן מיידי ולכן המליצו להאריך את ההסדר הקיים שמסתיים ב-15 בפברואר 2023. במהלך השנה הראשונה לתקופת ההארכה תגובש, בתיאום עם משרד האוצר, תכנית הדרגתית וסדורה להוצאת החיילים המוצבים בשב"ס והחלפתם באנשי קבע במתווה של הפחתה מדי שנה של מספר המוצבים בשירות זה.