דרעי שובר שתיקה: "כששמעתי את החלטת בג"צ הייתה לי שמחה"

יו"ר ש"ס התייחס לראשונה להכרעתם של שופטי בג"צ שפסלו את מינויו לשר: "יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון, יסגרו לנו את החלון נפרוץ את התקרה. ישפוט העם ויראה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 18/01/23 21:00 כה בטבת התשפג

דרעי שובר שתיקה: "כששמעתי את החלטת בג"צ הייתה לי שמחה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טלטלה פוליטית בקואליציהשופטי בג"ץ הכריעו היום (ד') כי המינוי של שר הבריאות והפנים אריה דרעי היה פסול וכי הוא חורג מעילת הסבירות. 10 שופטים מול שופט אחד שהתנגד לפסילה, השופט אלרון. ההשלכות: ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך לפטר את השר הבכיר, או שיעבור על פסיקת בג"ץ. בתום כינוס התמיכה בביתו, דרעי התייחס לראשונה להכרעתם של שופטי בג"צ.

"אני מודה לכל הרבנים הגאונים שהגיעו לחזק, וכן לראש הממשלה והשרים וכל האנשים החשובים. זה באמת מחזק ומעודד כששמעתי היום את החלטת בג״צ, לא שהיא היתה בלתי צפויה, היתה לי שמחה. אין שמחה כהתרת הספיקות. טוב שהם אמרו את דברם וטוב שזה נגמר בצורה כזו של 10 מול 1. ישפוט העם ויראה", אמר דרעי בצאתו מביתו בשכונת הר נוף. 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון

עוד הוסיף ואמר כי "אני לא אכנס עכשיו לגוף הנושא, עוד יהיה לי זמן להתבטא. רק רציתי שהחברים ידעו דבר אחד: בשבוע שעבר ליווינו את זקן חברי מועצת חכמי התורה מרן הרב בעדני זצוק״ל, והיה לי קשה מאד לדבר בהלוויה, ואני חוזר על מה שאמרתי והבטחתי שם בפני רבבות עם ישראל: אנחנו נמשיך ביתר שאת וביתר עוז את המהפכה שהם התחילו. לא משנה באיזה צורה נעשה זאת, אנחנו מחוייבים לשלושת המנהיגים שלנו שנפטרו להמשיך את הדרך עליה הם מסרו את נפשם, למען כלל הציבור שלנו. אין לנו את הלוקסוס לחשוב מחשבות אישיות. זו השליחות שלנו ונעשה אותה בכל בעוצמה יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון. יסגרו לנו את החלון נפרוץ את התקרה, בעזרת ה׳".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מועצת חכמי התורה על פסיקת בג"צ: "החלטה המעידה על עוול ואטימות"

בתוך כך, מועצת חכמי התורה פרסמו הודעה בה התייחסו לפסיקת בג"צ. "קיבלנו בתדהמה ובכאב רב את פסיקת בג״צ על פסילת יו״ר התנועה הרב אריה דרעי לכהן כשר הפנים והבריאות, למרות שמאות אלפי שלומי אמוני ישראל תמכו ובחרו בו כנציגם בממשלה. החלטה המעידה על עוול ואטימות שמוחקת את זהותם של המוני עמך בית ישראל". 

עוד הוסיפו ואמרו כי "מועצת חכמי התורה מחזקת את ידיו של שלוחא דרחמנא, יו"ר תנועת ש"ס המעטירה השר הרב רבי אריה דרעי שליט"א, אשר נשלח למערכה להחזיר עטרה ליושנה על ידי מרנן ורבנן ובראשם מרן רבנו הגדול רבי עובדיה יוסף זצ"ל, אשר סמך עליו את ידיו בכל דבר. מועצת חכמי התורה קוראת לרבי אריה דרעי, לך בכחך זה והושע את ישראל, המשך להוביל את תנועת ש"ס בכל עוז ותעצומות, להרים קרנה של תורה ולדאוג לכל אדם, כפי שעשית כל השנים".