מועצת חכמי התורה על פסיקת בג"צ: "החלטה המעידה על עוול ואטימות"

מועצת חכמי התורה של ש"ס התאספו בביתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, כדי לתמוך בו בעקבות הכרעת בג"צ: "ההחלטה מוחקת את זהותם של המוני עמך בית ישראל"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 18/01/23 20:03 כה בטבת התשפג

מועצת חכמי התורה על פסיקת בג"צ: "החלטה המעידה על עוול ואטימות"
צילום: אשר מדינה

טלטלה פוליטית בקואליציהשופטי בג"ץ הכריעו היום (ד') כי המינוי של שר הבריאות והפנים אריה דרעי היה פסול וכי הוא חורג מעילת הסבירות. 10 שופטים מול שופט אחד שהתנגד לפסילה, השופט אלרון. ההשלכות: ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך לפטר את השר הבכיר, או שיעבור על פסיקת בג"ץ. 

בתוך כך, מועצת חכמי התורה פרסמו הודעה בה התייחסו לפסיקת בג"צ. "קיבלנו בתדהמה ובכאב רב את פסיקת בג״צ על פסילת יו״ר התנועה הרב אריה דרעי לכהן כשר הפנים והבריאות, למרות שמאות אלפי שלומי אמוני ישראל תמכו ובחרו בו כנציגם בממשלה. החלטה המעידה על עוול ואטימות שמוחקת את זהותם של המוני עמך בית ישראל". 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"המשך להוביל את תנועת ש"ס בכל עוז ותעצומות"

עוד הוסיפו ואמרו כי "מועצת חכמי התורה מחזקת את ידיו של שלוחא דרחמנא, יו"ר תנועת ש"ס המעטירה השר הרב רבי אריה דרעי שליט"א, אשר נשלח למערכה להחזיר עטרה ליושנה על ידי מרנן ורבנן ובראשם מרן רבנו הגדול רבי עובדיה יוסף זצ"ל, אשר סמך עליו את ידיו בכל דבר. מועצת חכמי התורה קוראת לרבי אריה דרעי, לך בכחך זה והושע את ישראל, המשך להוביל את תנועת ש"ס בכל עוז ותעצומות, להרים קרנה של תורה ולדאוג לכל אדם, כפי שעשית כל השנים". 

צילום: אשר מדינה

בסיום דברם אמרו כי "נמצאים אנו בתוך ימי האבל על הסתלקותו של מרן פאר הדור רבנו שמעון בעדני זצ"ל, ובתוך השנה להסתלקותו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל, אשר הביעו בכל עת את עידודם ותמיכתם לרב דרעי. בטוחים אנו כי רבותינו יעמדו בשמים ויעתירו בתפילה על מפעל חייהם ועל שלוחם הנאמן, ויתקיים בנו השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה והסר ממנו צרה יגון ואנחה במהרה".

נתניהו לדרעי: "כשאח שלי במצוקה - אני בא אליו"

בעקבות פסיקת בג"צ, הגיע מוקדם יותר הערב, ראש הממשלה, בנימין נתניהו לביתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שבשכונת הר נוף. בסיומה של הפגישה, אמר ראש הממשלה לדרעי: "כשאח שלי במצוקה - אני בא אליו".

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראשי מפלגות הקואליציה שלחו הודעה בה הם מחזקים את אריה דרעי ואת סיעת ש״ס: "קיבלנו בזעזוע, בכאב ובצער גדול את פסק הדין בעניינו של המשנה לראש הממשלה, השר אריה דרעי. יכולותיו יוצאות הדופן וניסיונו העצום דרושים למדינת ישראל בימים מורכבים אלה יותר מתמיד".

עוד הוסיפו וכתבו כי "מעבר לעוול האישי הקשה שנגרם לשר דרעי עצמו, פסק הדין מהווה עוול עצום ללמעלה משני מיליון אזרחים, רוב העם, אשר הצביעו בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו שאריה דרעי ימלא בה תפקיד מרכזי ומשמעותי.  אנו נפעל בכל דרך חוקית שתעמוד לרשותנו וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה שנגרמה להכרעה הדמוקרטית ובריבונות העם".