צפו אמיר אוחנה הגיע לתמוך בדרעי - כך הוא התקבל

יו"ר הכנסת הגיע לביתו של יו"ר ש"ס כדי לתמוך בו לאחר שבג"צ פרסומו את הכרעתם בנוגע למינויו לשר וספג קריאות "בוז" מהמפגינים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 18/01/23 20:49 כה בטבת התשפג

אמיר אוחנה הגיע לתמוך בדרעי - כך הוא התקבל
דרעי מחבק את אוחנה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות הכרעתם של שופטי בג"ץ  היום (ד') כי המינוי של שר הבריאות והפנים אריה דרעי היה פסול וכי הוא חורג מעילת הסבירות, רבים הגיעו לביתו כדי לתמוך בו ביניהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרים, חברי כנסת, רבנים וגם יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה שהתקבל תוך כדי שהוא סופג קריאות "בוז", "תתבייש לך", כך על פי תיעוד של "חדשות הערב" בכאן 11.

כאמור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיע מוקדם יותר הערב לביתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שבשכונת הר נוף. בסיומה של הפגישה, אמר ראש הממשלה לדרעי: "כשאח שלי במצוקה - אני בא אליו".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מועצת חכמי התורה על פסיקת בג"צ: "החלטה המעידה על עוול ואטימות" 

בתוך כך, מועצת חכמי התורה פרסמו הודעה בה התייחסו לפסיקת בג"צ. "קיבלנו בתדהמה ובכאב רב את פסיקת בג״צ על פסילת יו״ר התנועה הרב אריה דרעי לכהן כשר הפנים והבריאות, למרות שמאות אלפי שלומי אמוני ישראל תמכו ובחרו בו כנציגם בממשלה. החלטה המעידה על עוול ואטימות שמוחקת את זהותם של המוני עמך בית ישראל". 

צילום: אשר מדינה

עוד הוסיפו ואמרו כי "מועצת חכמי התורה מחזקת את ידיו של שלוחא דרחמנא, יו"ר תנועת ש"ס המעטירה השר הרב רבי אריה דרעי שליט"א, אשר נשלח למערכה להחזיר עטרה ליושנה על ידי מרנן ורבנן ובראשם מרן רבנו הגדול רבי עובדיה יוסף זצ"ל, אשר סמך עליו את ידיו בכל דבר. מועצת חכמי התורה קוראת לרבי אריה דרעי, לך בכחך זה והושע את ישראל, המשך להוביל את תנועת ש"ס בכל עוז ותעצומות, להרים קרנה של תורה ולדאוג לכל אדם, כפי שעשית כל השנים". 

בסיום דברם אמרו כי "נמצאים אנו בתוך ימי האבל על הסתלקותו של מרן פאר הדור רבנו שמעון בעדני זצ"ל, ובתוך השנה להסתלקותו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל, אשר הביעו בכל עת את עידודם ותמיכתם לרב דרעי. בטוחים אנו כי רבותינו יעמדו בשמים ויעתירו בתפילה על מפעל חייהם ועל שלוחם הנאמן, ויתקיים בנו השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה והסר ממנו צרה יגון ואנחה במהרה".