בג"צ דרעי השר מש"ס איים וגורמים בליכוד הגיבו: את דרעי מעניין רק הכיסא

יעקב מרגי מבהיר כי אם בג"צ יפסוק שיו"ר ש"ס לא יוכל לכהן כשר בממשלה - לא תהיה ממשלה: "נכנס את מועצת חכמי התורה ושם תתקבל החלטה". משה ארבל: "חושש שזה ייצור זעזוע קואליציוני" | גורמים בליכוד לחדשות כיפה: טעות ברמת אוסלו

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/01/23 09:28 כה בטבת התשפג

השר מש"ס איים וגורמים בליכוד הגיבו: את דרעי מעניין רק הכיסא
דרעי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר דיון ארוך שנערך לפני כשבועיים, שופטי בג"צ צפויים לפרסם בקרוב את החלטתם בנוגע לעתירה נגד מינויו של אריה דרעי לשר בממשלת ישראל. חבר הכנסת אברהם בצלאל מש"ס התריע אתמול מפסילתו של דרעי, והבוקר (ד') שר העבודה והרווחה יעקב מרגי איים כי אם דרעי יפסל - לא תהיהי ממשלה. 

גורמים בליכוד תקפו את מרגי והדברים שאמר, ומסרו ל"חדשות כיפה" כי האמירות שנשמעות מצד ש"ס על פירוק הממשלה מלמדות שאת דרעי לא מעניין ימין או שמאל, רק הכיסא. לפרק ממשלת ימין על מלא בגלל גחמה של בג"צ זו טעות ברמת אוסלו.

"אני לא אומר לנתניהו מה לעשות"

"ראש הממשלה יצטרך לקבל החלטה. מי שממנה שרים בישראל זה ראש הממשלה", אמר מרגי במסגרת ראיון ב"כאן רשת ב". "אם בית המשפט אכן יפסול את דרעי, ראש הממשלה יצטרך לקבל החלטה כיצד ינהג. לאורך כל הדרך אמרנו שאין שום סיבה שדרעי לא יכהן כשר בכיר בממשלת ישראל. לא יפסלו את דרעי מסיבות משפטיות. אני לא אומר לנתניהו מה לעשות אבל נתניהו יודע שאם דרעי לא בממשלה - אין ממשלה. נכנס את מועצת חכמי התורה ושם תתקבל החלטה מבחינת ש"ס. 

יעקב מרגי |

יעקב מרגי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מרגי הסביר כי אנחנו בעיצומו של ויכוח ציבורי בחברה הישראלית. "הדיון הוא לא משפטי כי אין בעיה משפטית בכהונתו של דרעי כשר בממשלת ישראל. בוויכוח הציבורי צריך להכריע ראש הממשלה. התרגלנו שיש רק רשות אחת במדינת ישראל. אתם מנסים לצמצם את זה לשאלה האם צריך לשמוע לבית המשפט או לו - אני לא שם. יש פה ויכוח נוקב שצריך לעשות אותו בצורה אחראית: שלוש רשויות בישראל או אחת".

"אינדיקציות מאוד ברורות שפסק הדין כבר כתוב"

לאמירתו הברורה של מרגי, מצטרפים דברים שאמר סגן שר הפנים והבריאות משה ארבל, שהתראיין ב-103FM: "אני חושש שזה ייצור זעזוע קואליציוני". על ההחלטה של שופטי בג"צ שטרם פורסמה, אמר: "קיבלנו אינדיקציות מאוד ברורות שפסק הדין כבר כתוב. השמועות הן שיתפרסם בסוף השבוע".

משה ארבל |

משה ארבל | צילום: Yonatan Sindel/Flash90