נתניהו לא מגנה: לא עוצרים את האופוזיציה כפי שלא קוראים לשרים נאצים

לאחר שמוקדם יותר היום פרסם הנשיא התייחסות לרפורמה המשפטית של לוין וקרא לצדדים הפוליטיים להידבר, הוא שוחח עם ראש הממשלה נתניהו שתקף את השוואת הממשלה לנאצים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/01/23 21:39 יז בטבת התשפג

נתניהו לא מגנה: לא עוצרים את האופוזיציה כפי שלא קוראים לשרים נאצים
הרצוג ונתניהו, צילום: onatan Sindel/Flash90

שיחת נתניהו - הרצוג: לאחר שהתבטא בפעם הראשונה סביב סערת הרפורמה המשפטית וקרא לצדדים הפוליטיים להרגיע את הרוחות, ערך הערב (ג') הנשיא הרצוג שיחה עם ראש הממשלה נתניהו. לאחר שקרא לנבחרי הציבור לגלות איפוק סביב ההתבטאויות הקשות שנשמעות משני צידי המפה הפוליטית בימים האחרונים, ענה לו נתניהו כי גם בצד השני נאמרו דברים קשים עם ממשלתו.

בשיחהאמר נתניהו לנשיא: "במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרי הממשלה נאצים, לממשלה יהודית-הרייך השלישי ולאזרחים לצאת למרי אזרחי". אמירתו של נתניהו הגיע לאחר הדרישות מהאופוזיציה שיגנה את דברי חבר הכנסת צביקה פוגל שקרא מוקדם יותר היום לעצור את ראשי האופוזיציה לפיד וגנץ.

צביקה פוגל

צביקה פוגל צילום: עמיאל ירחי, כיפה

"ערכי מגילת העצמאות הם המצפן של מדינתנו - לא אתן לפגוע בהם"

מוקדם יותר היום, התבטא גם הנשיא הרצוג וביקש מהצדדים להרגיע את הרוחות: "ערכי מגילת העצמאות הם המצפן של מדינתנו - לא אתן לפגוע בהם", הבהיר הרצוג והוסיף כי מדובר בתקופה רגישה ונפיצה בציבוריות הישראלית. "אני ער לקולות הנשמעים מכאן ומכאן, ולכל הכאבים, הדאגות והחרדות. זה לא נעלם מעיני ומעסיק אותי ללא הפסקה".

יריב לוין

יריב לוין, הרפורמה ממשיכה לעורר סערות. |  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנשיא אמר כי "בימים האחרונים אני פועל ומקיים שיחות עם גורמים רבים ועושה הכל במטרה להביא לקיומו של דו שיח מכובד ומכבד, בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן. אני פונה אליכם נבחרי הציבור ואזרחי ישראל מכל הקשת הציבורית והפוליטית – גלו איפוק ואחריות. עלינו להרגיע את הרוחות ולהוריד את הלהבות. אין לנו ארץ אחרת".