העיתונאי החרדי שוב מסתבך: ישלם מעל 100 אלף שקלים לישיבת חומש

ישראל פריי חויב לשלם מאה אלף שקלים לאחר שלא התייצב לדיון בתביעת דיבה שהגישה נגדו ישיבת חומש | לטענתו: "דבר קיומו של הדיון לא הובא לידיעתי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/01/23 17:02 ח בטבת התשפג

העיתונאי החרדי שוב מסתבך: ישלם מעל 100 אלף שקלים לישיבת חומש
ישראל פריי, צילום: Oren Rozen CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

בית משפט השלום בירושלים פסק הבוקר (א') כי העיתונאי החרדי, ישראל פריי, יפצה את ישיבת חומש בסכום של 100,000 שקלים בעקבות תביעת דיבה שהגישו כנגדו לאחר שבחר שלא להתייצב לדיון ואף לא שלח נציג מטעמו לדיון.

"מתנחלים מהמאחז העברייני חומש תקפו בתים והשחיתו מצבות"

בחודש ינואר 2022, הגישו הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש ומנכ"ל הישיבה, שמואל וונדי, תביעת דיבה באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו נגד העיתונאי ישראל פריי, לאחר שהעלה ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ובו תמונה של מצבה ערבית שבורה וטען כי: "מתנחלים מהמאחז העברייני חומש תקפו בתים והשחיתו מצבות".

הכנסת ספר התורה

הכנסת ספר התורה צילום: ישיבת חומש

יומיים לאחר מכן, בראיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103, התבטא בחריפות פריי נגד ישיבת חומש. "אנשים מאזור חומש לפני חצי שנה בלבד תפסו נער פלשתיני בן 14 תושב הכפר הסמוך, קשרו אותו לעץ, כפתו אותו והתעללו בו למשך חצי שעה. אני מספר את המציאות", אמר העיתונאי. בנוסף טען פריי כי "סביב חומש יש אלימות קשה שמופנית כלפי הפלשתינים. יש אלימות רבה, כולל האלימות שמצוינת בתוך כתב התביעה, של התעללות בתושבי המקום של ניפוץ מצבות". בעקבות דבריו בריאיון הוגשה נגדו תביעת דיבה נוספת. 

ראש ישיבת חומש ומנכ"ל הישיבה הגיעו להליך גישור והופתעו לגלות כי פריי אינו נוכח בה

בית המשפט שדן בתביעות הדיבה הפנה את הצדדים להליך גישור. כאשר הגיעו ראש ישיבת חומש ומנכ"ל הישיבה לפגישה הופתעו לגלות כי פריי אינו נוכח בה. לאחר ניסיונות רבים להשיגו ענה פריי כי לא ידע על דבר הפגישה וזאת למרות שעורך דינו קיבל את החלטת בית המשפט המפנה את הצדדים למגשר. נציין כי גם בהליך תביעה נוסף של ישיבת חומש כנגד פריי הוא השתהה שלא כדין בהגשת כתב התביעה וחויב בשל כך בהוצאות של 1,500 שקלים. כאמור, היום התקיים דיון נוסף בתביעת הדיבה שהוגשה בעקבות דבריו של פריי לרדיו 103 אליה לא הגיעו פריי או מי מטעמו ובשל כך פסק בית המשפט כי פריי ישלם לישיבת חומש 100,000 שקלים ועוד 9,000 שקלים הוצאות משפט. 

פריי בצאתו מתחנת המשטרה

פריי בצאתו מתחנת המשטרה צילום: ללא

עו"ד מנשה יאדו: "מתבטא באופן מביש מסוכן ובלתי מבוקר"

שמואל וונדי מנכ"ל ישיבת חומש מסר: "פריי פרסם ואמר שקרים שלא היו ולא נבראו. לאחר שתבענו אותו הוא בחר לזלזל בבית המשפט ולא התייצב לדיונים. כעת מגיע זמן הפירעון, מי שמוציא שם רע - משלם".

עו"ד מנשה יאדו מסר: "פריי מתבטא באופן מביש ומסוכן ובלתי מבוקר וזו לו הפעם השנייה שהוא לא מתייצב למועדים אליהם בית משפט מזמן אותו, בפעם זו החליט ביהמ"ש ליתן פס"ד נגד פריי המחייב אותו בגין אי התייצבותו לדיון במלוא התביעה שהוגשה נגדו בגין דברור של עלילת שקר נגד מתיישבי חומש".

ישראל פריי: "דבר קיומו של הדיון לא הובא לידיעתי"

ישראל פריי הגיב לפסיקת בית המשפט: "האתר המכונה בפיכם חומש הנו אדמות הכפר בורקה. אפילו לפי פסיקות בתי משפט ישראליים, מדובר בקרקעות פלשתיניות פרטיות, ונוכחות הישראלים בהן הינה גזל ועבירה על חוק ההתנתקות. יצוין כי הרב אלישמע כהן, אחד התובעים בתיק נגדי, עומד - לפי פרסום בידיעות אחרונות - בפני כתב אישום על הפרת חוק ההתנתקות. עקב טעות טכנית שאינה תלויה בי, דבר קיומו של הדיון לא הובא לידיעתי"

עוד הוסיף ואמר כי "התביעה תידחה וכך גם עברייני המאחז יפונו. במקום לעסוק בניצחונות מדומיינים, מוטב שתשאלו את עצמכם כעיתונאים, הכיצד ניתן לתבוע את הוצאת דיבתו של מקום שכלל אינו קיים על פי המוסר ועל פי החוק".