מכה לנתניהו: בג"ץ דחה את טענותיו והוא יאלץ להחזיר מאות אלפי דולרים

בית המשפט פסק כי למרות דרישתו של ראש הממשלה הנכנס, לא ייתקיים דיון נוסף בעניין מימון משפטו ומתח ביקורת על הטיעונים המשפטיים של עורכי דינו: "נטענו ללא ביסוס" | נתניהו ייאלץ להשיב 270 אלף דולר לבן דודו נתן מיליקובסקי

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/22 15:50 ג בטבת התשפג

מכה לנתניהו: בג"ץ דחה את טענותיו והוא יאלץ להחזיר מאות אלפי דולרים
נתניהו, ייאאלץ להחזיר את הכסף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יחזיר מאות אלפי דולרים: בית המשפט דן היום (ג') בדרישתו של ראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו לדיון נוסף בנוגע לכסף ששימש את מימון משפטו. בית המשפט כזכור, פסק בעבר על נתניהו להחזיר את הכסף שנתרם לו על ידי בן דודו, המיליארדר נתן מיליקובסקי. עתה ייאלץ נתניהו להחזיר בהוראת בית המשפט את מלוא הסכום - 270 אלף דולרים.

נתניהו טען כי לבית המשפט כלל אין סמכות לדון בנושא

בדיון מתח הרכב השופטים ביקורת על טענותיהם של עורכי דינו של נתניהו ואמרו כי "הטיעונים המשפטיים נטענו בעלמא וללא ביסוס". לפני כחודש הגיש נתניהו את הבקשה לדיון חוזר בבג"ץ לאחר שטען כי "לא ניתן להורות על השבת הכספים הנ"ל בשל חוסר סמכות ועוד. לכל היותר היה להורות על העברת העניין לבירור בפני הטריבונל המוסמך, קרי: ועדת ההיתרים מתנות", כתבו עורכי דינו של נתניהו תוך שהם מציינים כי המקרה הנדון כלל לא היה אמור להיות נידון על ידי בית המשפט.

עורכי דינו של נתניהו

עורכי דינו של נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בג"ץ קבע כי מדובר במענק שעובר על חוק המתנות

את המימון, קיבל כאמור נתניהו מבן דודו על מנת לכסות את הוצאות משפטו. לאחר שהדבר נודע ליועץ המשפטי לממשלה שקבע כי המענק נחשב כמתנה שחלה עליה חוק המתנות, ולפיכך צריך נתניהו להשיב את מלוא הסכום. הדבר הגיע בסופו של דבר לפתחו של בג"ץ שקבע בחודש אוקטובר האחרון כי נתניהו יחזיר את הסכום. "לאחר שבחנתי את ההיבטים השונים הנוגעים למתן המענק ממיליקובסקי אני סבורה כי אלה מלמדים שהיותו של ח"כ נתניהו עובד ציבור היוותה הטעם הדומיננטי לנתינתו" קבעה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

אסתר חיות,

אסתר חיות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו הביע אז ביקורת על הפסיקה וטען כי הפסיקה מיועדת אך ורק אליו וכי היא פסיקה פרסונלית והגיש בקשה לדיון נוסף, עתה כאמור דחה בית המשפט את הדרישה ונתניהו ייאלץ להחזיר למיליקובסקי את מלוא 270 אלף הדולרים.