ישראל פריי שוחרר ללא תנאים מגבילים: "פיתו אותי להגיע לחניון"

העיתונאי שנעצר הבוקר שוחרר לאחר שעות של חקירה בתחנת המשטרה, עם צאתו מהתחנה, מסביר פריי את התרגיל שעשתה לו המשטרה: "קפצו עליי ארבעה שוטרים" | שוחרר ללא תנאים מגבילים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/22 17:51 ג בטבת התשפג

ישראל פריי שוחרר ללא תנאים מגבילים: "פיתו אותי להגיע לחניון"
פריי בצאתו מתחנת המשטרה, צילום: ללא

לאחר שנעצר, שוחרר העיתונאי ישראל פריי: הבוקר (ג')עצרו שוטרי משטרת ישראל את העיתונאי ישראל פריי לאחר שלא הגיע מספר פעמים לחקירה בתחנת המשטרה. פריי נעצר לאחר ששיבח בפוסט מחבל שתכנן לפגוע בחיילים. חלקים בשמאל הישראלי וגם בארגון העיתונאים גינו את המעצר. 

עם צאתו מהמעצרצולם פריי כשהוא מספר איך עצרה אותו המשטרה: "הבוקר משטרת ישראל שלחה לי 'נערת פיתוי', שוטר שמתחזה למקור עיתונאי קובע איתי פגישה, כשאני מגיע לחניון בתל אביב שוטרים מתנפלים עליי, אזיקים בידיים וברגליים והם מביאים אותי לכאן לחקירה של שעות ארוכות".

צפו בפריי בצאתו מחקירת המשטרה:

ישראל פריי: "השלטון החדש כבר כאן"

עורכת הדין גבי לסקי: "שחרורו של פריי ללא תנאים ממחיש כי מדובר במעצר פוליטי מופרך שנועד להלך אימים, להשתיק ולהרתיע. מי שנעצר על פי חוק המאבק בטרור לא משוחרר לדרכו תוך שעות ספורות. קשה שלא לתהות מי בפרקליטות אישר את הטרלול הזה. המשטרה הופכת פוליטית וזה תמרור אזהרה לכל מי שרואה עצמו אופוזיציה לשלטון החדש. היום זה פריי מחר זה כולנו".

ישראל פריי

ישראל פריי צילום: Oren Rozen CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

הציוץ שהחל את הסערה:

ישראל פריי: "השלטון החדש כבר כאן, הוא פשיסטי והוא רוצה אותנו חלשים ומפוחדים. אל מול שלטון פשיסטי יש רק דרך אחת להרים את הראש. אין אמצע אין בינוניות ואין ממלכתיות. רק מחנה שוויון מלא, חופש מלא עבור כל אדם בין הים לירדן ואנחנו ננצח".

יושב ראש מרץ וחברת הכנסת לשעבר, זהבה גלאון הביעה בפוסט שפירסמה בטוויטר מחאה על המעצר וכתבה: "רוח המפקד החדש של המשטרה מתחילה להשפיע. משטרה פוליטית של מורשע סדרתי החלה במעצר עיתונאים בזמן שבנו של רה"מ המיועד קורא להעניש שוטרים ופרקליטים על בגידה ״ולא בכלא״ לדבריו. אנחנו לא במדרון, ישראל נכנסת לתהום. מצפה מהאופוזיציה לעמוד לצידו של ישראל פריי גם לאלה שלא מסכימים עם דעותיו".