"משטרה פוליטית של מורשע סדרתי החלה במעצר עיתונאים"

הבוקר נעצר העיתונאי ישראל פריי לאחר שהביע בעבר הזדהות עם פגיעה בחיילי צה"ל. זהבה גלאון ועופר כסיף תקפו את המעצר | ארגון העיתונאים גינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/22 16:29 ג בטבת התשפג

"משטרה פוליטית של מורשע סדרתי החלה במעצר עיתונאים"
זהבה גלאון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

סערת מעצרו של ישראל פריי: הבוקר (ג') נעצר העיתונאי ישראל פריי לאחר שהתבקש על ידי משטרת ישראל להגיע מבפר פעמים לחקירה ולא הגיע. פריי נעצר לאחר שלפני מספר חודשים הביע הזדהות עם מחבל שתכנן לפגוע בחיילים. פריי כאמור, זומן לחקירה בחשד להסתה כנגד חיילי צה"ל והבוקר אכן נעצר. חלקים בשמאל הישראלי גינו את מעצרו של העיתונאי. 

יושב ראש מרץ וחברת הכנסת לשעבר, זהבה גלאון הביעה בפוסט שפירסמה בטוויטר מחאה על המעצר וכתבה: "רוח המפקד החדש של המשטרה מתחילה להשפיע. משטרה פוליטית של מורשע סדרתי החלה במעצר עיתונאים בזמן שבנו של רה׳מ המיועד קורא להעניש שוטרים ופרקליטים על בגידה ״ולא בכלא״ לדבריו. אנחנו לא במדרון, ישראל נכנסת לתהום. מצפה מהאופוזיציה לעמוד לצידו של ישראל פריי גם לאלה שלא מסכימים עם דעותיו".

הציוץ שהחל את הסערה:

ישראל פריי

ישראל פריי צילום: Oren Rozen CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

"לפי כל הגדרה מקובלת פגיעה בכוחות צבאיים איננה נחשבת טרור"

גלאון לא לבד, גם חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, עופר כסיף גינה את המעצר תוך שהוא שב על דבריו של פריי עצמו ואוען כי פגיעה בחיילים אינה נחשבת טרור. "מעצרו של ישראל פריי הוא מעצר פוליטי בזוי, שהרי הוא נרדף הן כעיתונאי ביקורתי והן כמתנגד הכיבוש" כתב כסיף. "מה עוד שכתב אמת: לפי כל הגדרה מקובלת פגיעה בכוחות צבאיים איננה נחשבת טרור. אני קורא לשחררו באופן מיידי".

ח"כ עופר כסיף

ח"כ עופר כסיף צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

ארגון העיתונאים מגנה את המעצר

גם ארגון העיתונאים והעיתונאיות גינה את המעצר. בהודעה שפרסם הארגון נכתב: "מעצרו של ישראל פריי מצביע על ליקוי מאורות של משטרת ישראל ופרקליטות המדינה.  מלכתחילה זימונו לחקירה בשל ציוצים שחוסים תחת חופש הביטוי, הוא בעינינו טעות קשה, גם אם הם בוטים ומקוממים. יתירה מזאת, אנו רואים בחומרה רבה את פרקטיקת המעצר האלימה. המשטרה הודיעה כי בידיה צו מעצר מבית המשפט, ולמרות זאת נציגיה התחזו למקור עיתונאי וזימנו אותו למפגש במסווה של כוונה להעביר לו מידע לסיקור. ארגון העיתונאים והעיתונאיות איננו תומך באי הופעה לחקירה, אם זימונו של העיתונאי נעשה על פי הכללים הנדרשים, אולם ההתייחסות אליו כאל פושע מסוכן תוך התחזות היא בעצמה פגיעה חמורה בחופש העיתונות".