המשטרה עצרה עיתונאי חרדי בחשד שהסית לטרור

העיתונאי החרדי ישראל פריי שרק לאחרונה פוטר מערוץ הטלוויזיה דמוקרטTV נעצרר היום על ידי משטרת ישראל | "חשד לעבירות הסתה לטרור והסתה לאלימות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/22 13:39 ג בטבת התשפג

המשטרה עצרה עיתונאי חרדי בחשד שהסית לטרור
ישראל פריי, צילום: Oren Rozen CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

במשטרת ישראל התקבלו בחודשים ספטמבר ואוקטובר שלוש תלונות מאזרחים בחשד להסתה לטרור, בעניין שני ציוצים שפרסם העיתונאי ישראל פריי בטוויטר. התלונות נגעו לציוץ ב-8/10/22 בו הגיב העיתונאי לציוץ שעסק בפיגוע בשועפאט בה נהרגה הלוחמת נועה לזר ז"ל: "פגיעה בכוחות ביטחון אינה טרור".

בנוסף ב-11/9/22 צייץ העיתונאי בתגובה למעצר המחבל ביפו ע"י משטרת ישראל: "תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד ת"א ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו-הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה".

לאחר בחינת התלונות בחטיבת החקירות באח"מ, התקבל בחודש שעבר מפרקליטות המדינה אישור לפתיחה בחקירה. לאחר מספר ניסיונות של משטרת ישראל לזמן את העיתונאי לחקירה, בהם הודיע כי אין בכוונתנו להתייצב לחקירה, הוציא בית המשפט בעניינו צו מעצר. הבוקר נעצר החשוד על ידי תחנת לב ת"א לחקירה בחשד לעבירות הסתה לטרור והסתה לאלימות.