ממיטת חוליו: הרב דרוקמן פנה לנתניהו בדרישה שיבטל את סעיף הנכד

מספר גדול של רבנים חשובים בציונות הדתית, בהם הרב דרוקמן, פנו לראש הממשלה המיועד וקראו לו לבטל את הסעיף השנוי במחלוקת: "סעיף הנכד הפך לסעיף שמכניס גויים, מהם יש שממשיכים להחזיק בדת זרה, בניגוד למטרת חוק השבות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/12/22 07:22 יט בכסלו התשפג

ממיטת חוליו: הרב דרוקמן פנה לנתניהו בדרישה שיבטל את סעיף הנכד
הרב דרוקמן ונתניהו, צילום: Flash90

אחד מהסעיפים השנויים במחלוקות בין הציונות הדתית והחרדים לבין הליכוד, קשור לסעיף הנכד בחוק השבות, כאשר בליכוד מתנגדים לשינויו. יותר מ-50 שנה לא שונה הסעיף המאפשר זכאות עלייה וקבלת מעמד של עולה גם למי שאינו יהודי - ובלבד שהוא נכד או בן ליהודי, בשונה מדרישת ההלכה. הבוקר (ג') אנחנו מפרסמים כי מספר רבנים בציונות הדתית פנו בנושא לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, וקראו לו לבטל את הסעיף.

"ניגוד גמור למטרת חוק השבות"

על המכתב חתם גם זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן. הרבנים פנו לנתניהו, השרים המיועדים, ראשי המפלגות וחברי הכנסת, ופתחו בברכות: "מאחלים לכם ברכה והצלחה בשליחותכם לבניין עם ישראל".

"מדינת ישראל קמה כביתו של העם היהודי. כדי להעלות את יהודי העולם ארצה נחקק חוק השבות. המסורת המלווה את עם ישראל מדורי דורות קובעת הגדרות מדויקות מי נחשב ליהודי. 'סעיף הנכד' הפך ברבות הימים לסעיף שמכניס למדינת ישראל עשרות אלפי גויים בכל שנה (מהם שממשיכים להחזיק בדת זרה), זאת בניגוד גמור למטרת חוק השבות. לכן אנו קוראים לך לפעול ככל יכולתך לביטול 'סעיף הנכד'", נכתב. 

על המכתב חתמו "רבני הארץ הטובה", בין השאר: הרב איתן אייזמן, הרב שמואל אליהו, הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי, הרב דוד חי הכהן, הרב אליקים לנוון הרב דב ליאור, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב חיים שטיינר, הרב אריה שטרן, הרב יעקב שפירא