נתניהו במסר לסמוטריץ' ולחרדים: "שינוי סעיף הנכד לא יעבור"

בעוד יו"ר הציונות הדתית והמפלגות החרדיות דורשות לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות, בראיון לרשת NBC, אמר יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד כי זה לא יקרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/22 18:23 י בכסלו התשפג

נתניהו במסר לסמוטריץ' ולחרדים: "שינוי סעיף הנכד לא יעבור"
נתניהו עם מיקי לוי, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ההסכמים הקואליציוניים הולכים ונסגרים, ואחד מהסעיפים השנויים במחלוקות בין הציונות הדתית לליכוד קשור לסעיף הנכד בחוק השבות, כאשר בשבוע שעבר פורסם כי בליכוד מתנגדים לשינויו. בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית NBC, אמר יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, כי הוא "מניח ששינוי סעיף הנכד בחוק השבות לא יעבור".

כאמור, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני , דורשים יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' והמפלגות החרדיות מנתניהו,  לשנות את חוק השבות ולבטל את סעיף הנכד, שקובע כי גם אדם שהוא דור שלישי ליהודי יוכל לעלות לישראל. רבים מהאנשים שהם דור שלישי הם לא-יהודים לפי ההלכה, וזו הסיבה שהמפלגות הדתיות והחרדיות פועלות לשינוי החוק.

מיכל וולדיגר: "ישראל שוללת מיהודים זכאי חוק השבות לעלות ארצה"

במהלך נאום בן דקה, טענה חברת הכנסת מהציונות הדתית, מיכל וולדיגר, כי ישראל שוללת מיהודים זכאי חוק השבות לעלות ארצה והסבירה כי הדבר נובע מסעיף בחוק השבות.

צילום: הסעיף בטופס

"ישראל שוללת מיהודים זכאי חוק השבות לעלות לארץ. למה? כי הם או קרובי המשפחה שלהם מתמודדי נפש", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה לאחר שנשאה את נאומה. "תקראו את זה שוב, ותנסו להחליף את המילה מתמודדי נפש בכל מילה או תכונה אחרת, ותראו אם עכשיו זה נשמע לכם הגיוני. מדובר בהגבלה מחליאה ומבישה, שצריך לבטל לאלתר. לא בבית ספרנו".

"אני מבטיחה שהדבר ישתנה בכנסת הנוכחית"

וולדיגר סיפרה על ג'רמי שנמצא בשנות החמישים לחייו וגר בצפון אמריקה. "הוא רוצה לעלות לארץ אבל לא יכול. למה? כי יש לו בן בגיל 31 מתמודד נפש והמדינה שלנו לא מוכנה לקבל מתמודדי נפש. יש לנו בספר החוקים טפסים שאותם צריכים למלא מי שרוצים לעלות לארץ על פי חוק השבות. אבל אלה שמתמודדיי נפש לא זכאים לכך. בושה וחרפה", אמרה בכאב".

"לפני שנה וחצי פניתי למשרד הפנים כדי לשנות את הטופס והנוהל כי אנחנו לא מפלים. גם מתמודדי נפש זכאים לעלות למדינת ישראל כי הם יהודים וזה חלק מהמצווה שאנחנו חייבים בה. עד היום למרות הבטחות חוזרות ונשנות, דבר לא נעשה, אני מבטיחה שהדבר ישתנה בכנסת הנוכחית כמה שיותר מהר".