הסדר טיעון הושג עם אחד המעורבים בתיק דוד ביטן

ארנון גלעדי, אחד הנאשמים בפרשה בה מואשם גם חבר הכנסת דוד ביטן הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות. גלעדי יודה בעבירות מרמה והפרת אמונים, ישלם קנס ויקבל שמונה חודשי מאסר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 14:31 יג בכסלו התשפג

הסדר טיעון הושג עם אחד המעורבים בתיק דוד ביטן
דוד ביטן, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

עסקת טיעון עם אחד הנאשמים בפרשת דוד ביטן: על פי ההסדר, ארנון גלעדי לשעבר המשנה לראש עיריית תל אביב, יודה בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים, והצדדים יבקשו בהסכמה מביהמ"ש לגזור על גלעדי שמונה חודשי מאסר בפועל, קנס של 35,000 שקלים, ומאסר על-תנאי. עוד הוסכם, כי יש בעבירות בהן יורשע גלעדי קלון, וכי לאחר גזר הדין גלעדי יתפטר מידית מכל תפקידיו הציבוריים.

ניצל את תפקידו והשפעתו בעיריית תל אביב

על פי כתב האישום המתוקן שבעובדותיו הוא צפוי להודות, גלעדי, שכיהן כמשנה לראש העיר תל אביב, חבר מועצה וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב, ניצל את תפקידו והשפעתו בעיריית תל אביב, על מנת להיענות בשנים 2011 ו-2017-2015 לבקשותיהם של חה"כ דוד ביטן ושל עד המדינה, אשר ביטן רצה לסייע לו, לקידום ופתרון בעיות בשלושה פרויקטים נדל"ניים בתחום שיפוטה של תל אביב.

ארנון גלעדי

ארנון גלעדי צילום: Flash90

גלעדי פעל בסטייה מן השורה ותוך הימצאות בניגוד עניינים חמור על רקע פעילותו המשותפת עם חה"כ דוד ביטן בתנועת הליכוד והאינטרסים המשותפים שעמדו לנגד עיניו, נוכח תפקידיהם המקבילים בשלטון המקומי ובהמשך גם במהלך כהונתו של ביטן כחבר כנסת ויו"ר הקואליציה. 

כתב האישום

כתב האישום צילום: ללא

הכספים נועדו לטיפוח תדמיתו הציבורית של גלעדי

עוד נכתב בכתב האישום המתוקן, כי בשלהי שנת 2017 קיבל גלעדי 30,000 ₪ משלושה יזמי נדל"ן שונים, בזיקה לתפקידו. הכספים הופקדו בחשבון בנק ונועדו לשמש למימון אירועים ופעילויות שונות, בין היתר, טיפוח תדמיתו הציבורית של גלעדי וקידום מועמדותו לקראת הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018. גלעדי סייע ליזמים בקידום הליכים תכנוניים מול גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובוועדות התכנון, תוך הימצאות בניגוד עניינים חמור.