דוד ביטן: "זאת הייתה טעות לפרק את הממשלה עם גנץ"

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד מודה כי זאת הייתה טעות לפרק את הממשלה הקודמת | על החוק להגבלת כהונה אמר ביטן: "יש על מה לדבר", ובליכוד מיהרו להתנער

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/11/21 09:40 י בכסלו התשפב

דוד ביטן: "זאת הייתה טעות לפרק את הממשלה עם גנץ"
ביטן. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תקציב המדינה עבר ובליכוד מבינים כי יתכן שיישארו באופוזיציה עוד זמן רב. חבר הכנסת דוד ביטן סיפק היום הצהרות מעניינות בנוגע לממשלת נתניהו-גנץ שפורקה, והתבטא בצורה מכילה על חוק הגבלת כהונה ששל גדעון סער שיגיע היום לוועדת השרים לענייני חקיקה, בליכוד מיהרו לתקן. 

ביטן התייחס לעובדה שבמידה ולא הייתה מתפרקת הממשלה הקודמת אנשי הליכוד יכלו עוד להיות שרים בכירים, "זאת הייתה טעות לפרק את הממשלה עם גנץ, אבל לא רק שלנו, אלא של שני הצדדים - ועכשיו נתניהו לא ראש ממשלה וגנץ לא ראש ממשלה. אני לא בקיא במו"מ הסמוי, אבל אני אומר בגלוי - שיבוא ונתקן את מה שקרה בעבר", אמר ביטן בראיון לגלי צה"ל.



על החוק להגבלת כהונה שצפוי לקבל היום אור ירוק בוועדת השרים לענייני חקיקה אמר ביטן: "אם החוק יהיה 8 שנים מלאות ולא שתי קדנציות - יש על מה לדבר. בשיחות עם נתניהו בעבר לא הייתה לו בעיה עם החוק, בתנאי שלא יחול רטרואקטיבית".

בליכוד מיהרו להתנער מביטן ואמרו: "ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שולל חוק הגבלת כהונה כלשהו, בין אם זה חל עליו ובין אם לאו. הניסיון של מי שאינו עובר את אחוז החסימה להגביל את בחירת הציבור באשר למי שינהיג אותו הוא אנטי דמוקרטי בעליל".