בכיר הליכוד מאיים על נתניהו: "אני יכול ללכת נגדו"

חבר הכנסת דוד ביטן אמר בראיון כי הוא ותניהולא מדברים וגם הביע התנגדות לדרך בה הוא מנהל את המשא ומתן הקואליציוני: "זו השיטה הכי גרועה שיש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/22 22:07 כה בחשון התשפג

בכיר הליכוד מאיים על נתניהו: "אני יכול ללכת נגדו"
חברי הכנסת דודי אמסלם ודוד ביטן, צילום: פלאש 90, יונתן זינדל

ניצחון הימין והקמת הקואליציה: מאז הניצחון הגדול של הימין בבחירות נראה כי מעמדו שלבנימין נתניהו יצוק וכי אין אדם שיערער עליו. אך לאחר שפורסמו הקלטות ישראך כ"ץ היום (ש') גם דוד ביטן מאיים על נתניהו ואף מביע ביקורת על הדרך בה הוא מנהל את המשא ומתן הקואליציוני ומחלק את תיקי הממשלה הבאה.

"אני לא מדבר עם נתניהו"

"אני לא מדבר עם נתניהו כרגע" אמר ביטן בתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 12. ביטן שבעבר היה מהנאמנים ביותר לנתניהו ואף ניהל את הקואלציה לפני שתי קדמנציות, הפך עם השנים לפחות אהוד על נתניהו ובפריימריז האחרונים כך על פי ביטן, יושב ראש הליכוד אף הלך נגדו בפריימריז, על זה מא רביטן: "כמו שנתניהו הלך נגדי בפריימריז, אני יכול ללכת נגדו".

ביטן הוסיך ודיבר על הברית המשולשת יחד עם דוד אמסלם וישראל כ"ץ: "תמכתי בנתניהו מגיל 14. אני כ"ץ ואמסלם מתואמים אבל אם ביבי רוצה להתנהג כמו שהתנהג לסער, בעיה שלו". ככור הברית בין שלושת חברי הכנסת הוותיקים נועדה כדי למקסם את כוחם  במהלך חלוקת התיקים בליכוד והמשא ומתן הקואליציוני, בעיקר כשחברי כנסת צעירים מהם צפויים להיות מקודמים בתפקידים.

ביטן עם נתניהו

ביטן עם נתניהו צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"יש מספיק אנשים טובים בליכוד"

בהמשך הביע ביטן גם ביקורת על הדרך בה נתניהו מנהל את המשא ומתן הקואליציוני וחלוקת התיקים למפלגות הקואליציה וגם מתייחס לאפשרות שרון דרמר ימונה על ידי נתניהו לשר החוץ בממשלה הבאה: "העובדה שמוותרים על תיקים בכירים זו השיטה הכי גרועה שיש. אני חושב שזה לא בסדר שנתניהו רוצה למנות את דרמר. יש מספיק אנשים טובים בליכוד".