בליכוד מכחישים את העברת הסמכויות לסמוטריץ':"נשאר במשרד הביטחון"

לאחר הדיווחים כי האחריות למינוי מתפ"ש וראש המנהל האזרחי, בליכוד מכחישים את הסיכומים: "הסמכויות של מתאם הפעולות בשטחים והמינהל האזרחי נשארות במשרד הביטחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/22 12:47 יא בכסלו התשפג

בליכוד מכחישים את העברת הסמכויות לסמוטריץ':"נשאר במשרד הביטחון"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ההישגים של סמוטריץ' במשא ומתן: אחד ההישגים של סמוטריץ' במשא ומתן מול הליכוד היו העברת הסמכויות של מתאם הממשלה בשטחים וראש המנהל האזרחי לסמכותו, היום (ב') מגיבים בליכוד ומכחישים את הסיכומים.

"בתגובה לידיעות השקריות והמעוות בנושא העברת סמכויות במשרד הביטחון לידי הציונות הדתית", נכתב בהודעת הליכוד, "אחרי שנים של אפליית המתיישבים לרעה, הממשלה בראשות נתניהו תתקן עוול היסטורי ותוביל רפורמת אזרחות שווה למתיישבי יהודה ושומרון, מבלי לשנות את המעמד המדיני או המשפטי של השטח", נכתב בהודעה.

נתניהו.

נתניהו. צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בליכוד מכחישים את פרטי ההסכם

עוד מוסיפים בליכוד: "הסמכויות של מתאם הפעולות בשטחים והמינהל האזרחי נשארות במשרד הביטחון, במבנה המשפטי הקיים. החלטות השר המממונה בעניין המתפ"ש והמינהל האזרחי יעשו בתיאום מלא והסכמתו של ראש הממשלה, שימשיך לנהל את המדיניות באחריות ושיקול דעת".

בליכוד מגיבים גם לידיעות לפיהן כל הסמכויות בנוגע לתשובות המדינה לבג"ץ, יהיו באחריותו של סמוטריץ' ואומרים: "בניגוד לדיווחים השקריים, חתימת צווים בתחום יהודה ושומרון ימשיכו להיעשות ע"י אלוף פיקוד המרכז, ותשובות עתירות לבג״ץ יעשו בתיאום כל הגורמים ובהסכמת ראש הממשלה.  ההסדר החדש יאפשר שירות טוב ויעיל יותר לאזרחי ישראל ביהודה ושומרון, דבר שהתבקש כבר לפני שנים רבות, מבלי לשנות את הסטטוס קוו המדיני במקום", דברי הליכוד.

סמוטריץ

סמוטריץ' סגור באוצר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שני האנשים המשמעותיים ביותר ביו"ש

כאמור, במסגרת המשא ומתן בין הציונות הדתית והליכוד, סוכם כי סמוטריץ' יקבל את המנהל האזרחי במלואו, לאחר שנתניהו חזר בו מחשש לתגובה של האמריקאים. סמוטריץ' אף קיבל סמכויות רבות השמורות לשר הביטחון.

על פי פרסום של כתב ההתיישבות והדתות של ישראל היום, חנן גרינווד, מפלגת הציונות הדתית תמנה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי, במקום שר הביטחון. לצד השליטה על המנהל ועל דרך פעולתו, ועל מת"ע, יקבע סמוטריץ' או שר מטעמו את זהות שני האנשים המשמעותיים ביותר ביו"ש מלבד אלוף פיקוד מרכז ושר הביטחון. בנוסף, במפלגה דורשים לבצע חקיקת בזק עוד טרם הקמת הממשלה על מנת לעגן את תפקיד השר במשרד הביטחון שיהיה אמון על כל נושא ההתיישבות.