סמוטריץ' הצליח במשא ומתן אבל על דבר חשוב אחד הוא ויתר

יושב ראש הציונות הדתית יצא מהמשא ומתן עם הליכוד כשכמעט כל דרישותיו נענות, אבל חלקים מהועדה לשירותי דת ישארו בוועדת הפנים אצל יהדות התורה, כך סיכמו הצדדים. | כל תפקידי הציונות הדתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/22 07:45 ח בכסלו התשפג

סמוטריץ' הצליח במשא ומתן אבל על דבר חשוב אחד הוא ויתר
בצלאל סמוטריץ', קיבל כמעט כל מה שרצה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי עיכובים רבים, הושג הסכם בין הליכוד לבין הציונות הדתית. סיעת הליכוד והציונות הדתית הגיעו אמש (ה') לסיכום מסמך תפקידים ושטחי פעולה. לפי ההסכמים, הציונות הדתית תקבל את משרד האוצר ברוטציה, משרד העלייה והקליטה ומשרד המשימות הלאומיות.

ביטול המנהל האזרחי, שליטה מלאה במת"ע

בנוסף, שר משרי הציונות הדתית ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון שיפעל בתיאום ובהסכמה של ראש הממשלה. כמו כן, הציונות הדתית תקבל סגן שר, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת שיוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט ויו"ר ועדת הרפורמות.

כמו כן, עוד הישג גדול של סמוטריץ' הוא פירוק הנהל האזרחי. נתניהו וסמוטריץ' סיכמו שהמנהל האזרחי יפורק עד שנת 2024. כינוס מת"ע (מועצת התכנון העליונה) לא יחייב את אישור שר הביטחון אלא השר מהציונות הדתית שיוצב במשרד הביטחון ויעבוד מול נתניהו ישירות. גלנט שר הביטחון המיועד נתן את הסכמתו לסעיפים הללו.

המועצות הדתיות וחוק החמץ - בידי יהדות התורה

אך בכל זאת בדבר אחד נאלצו בציונות הדתית לוותר, מדובר בחלקים מהוועדה לשירוי דת שישארו תחת אחרויות ל חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התוקה בוועדת הפנים. בין היתר, תחומי המועצות הדתיות, המקוואות, עירובין, קבורה וחוק החמץ ישארו בועדת הפנים בשליטת יהדות התורה.

דורש להכשיר את החשמל

דורש להכשיר את החשמל צילום: דוברות ח"כ אשר

סמוטריץ' באוצר, סופר עלייה וקליטה | כל התפקידים

לפי המסתמן, יושב ראש הרשימה בצלאל סמוטריץ' יכהן כשר האוצר ברוטציה. מספר שתיים במפלגה, אופיר סופר, יכהן כשר העלייה והקליטה ואורית סטרוק תכהן כשרה למשימות לאומיות ושרה במשרד הביטחון. שמחה רוטמן, הפעיל המשפטי הבולט שהפך לחבר כנסת, יקבל את ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת ויוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט. בנוסף, מסתמן כי מיכל וולדיגר תכהן כסגנית שר, ואוהד טל יקבל את ועדת הרפורמות.

אורית סטרוק

אורית סטרוק. סמכויות נרחבות. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשרד אותו מקבלת סטרוק, "המשרד למשימות לאומיות", הוא בעצם משרד ההתיישבות שיקבל גם סמכויות חדשות ובין היתר יהיה אחראי גם על השירות לאומי, החטיבה להתיישבות, מכינות קדם צבאיות, גרעיניים משימתיים ועוד.

צפו בנאום חבר הכנסת משה סולומון, הציונות הדתית: