פרשנות נתניהו כבר קיבל הכל - המבחן של בן גביר וסמוטריץ

יו"ר הציונות הדתית ויו"ר עוצמה יהודית יוכלו לסחוט מבנימין נתניהו הישגים חסרי תקדים למען הימין, הישגים שמסתמן כי הוא בעצמו ינסה למנוע, אבל השאלה רק אם הם ירצו מספיק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/11/22 10:22 יז בחשון התשפג

נתניהו כבר קיבל הכל - המבחן של בן גביר וסמוטריץ
בן גביר וסמוטריץ', צילום: Flash90

לפני שבוע זה קרה, בשעות הקטנות של הלילה שבן שלישי לרביעי בנימין נתניהו קיבל את מה שרצה יותר מכל, הוא חוזר להיות ראש הממשלה של מדינת ישראל וכשיסתיימו השיפוצים, גם יחזור עם משפחתו לבית ברחוב בלפור. מצביעי הליכוד קיבלו את מבוקשם, עכשיו הגיע תורם של המצביעים האחרים בגוש נתניהו לקצור את הפרות.

צילום: ללא

 יוכלו לסחוט מנתניהו הישגים חסרי תקדים למען הימין

תוכנית הליכוד הייתה להחזיר את נתניהו לשלטון, התוכניות של סמוטריץ' ובן גביר, קצת יותר מפורטות, וקהל המצביעים שלהם צמא מאוד. הרי תמיד היו תירוצים ולא הייתה ממשלת ימין על מלא, הפעם זה קרה לראשונה ושורה של הבטחות ממתינות על מדף החלומות של הימין: החלת ריבונות, פיסקת התגברות, ביטול חוק ההתנתקות והסדרת ההתיישבות הצעירה, האם נראה אחד מכל אלה בשנה הקרובה? לא בטוח.

אומנם חלקים מהם ייכנסו להסכמים הקואליציוניים, אבל נתניהו יוכל להבטיח שיקיים, בלי לומר מתי זה יקרה. והזמן יכול להתקדם בלי התקדמות משמעותית עד שלפתע היא תיפול, כמו כל הממשלות שנופלות בהפתעה, וכאן נכנסים לתמונה בן גביר וסמוטריץ', בניגוד לנתניהו שלא קידם מהלך ימני דרמטי בכל שנותיו כראש ממשלה, הנושא בוער בהם, ויש להם גם יתרון מבורך על חברי הליכוד. בממשלת 64 חברי כנסת בודדים לא יוכלו לתקוע את ההצבעות במליאה או לאיים בחרם, אבל סיעת הציונות הדתית או סיעת עוצמה יהודית כן, בן גביר וסמוטריץ' יוכלו לסחוט מנתניהו הישגים חסרי תקדים למען הימין, הישגים שמסתמן כי נתניהו עצמו ינסה למנוע, השאלה רק אם הם ירצו מספיק.

בשמאל צועקים על בן גביר ושוכחים שהם הפכו אותו למלך

בתחילת השבוע פרסמתי כי איתמר בן גביר, השר הבא לביטחון פנים, ישתתף באירוע הזיכרון לרב מאיר כהנא, מנהיג תנועת כך, הפרסום הביא לשורה של גינויים וזעזוע בקרב אנשים בשמאל הישראלי, איך שר בממשלה יכול להשתתף באירוע, המגנים במרכז שמאל שוכחים שלא בן גביר השתנה בשנים האחרונות, אלא הם. בן גביר כבר 16 שנה משתתף באירוע, הוא לא מסתיר את זה, זו עמדתו, אבל הם, שהיו השותפים המועדפים על נתניהו החליטו להחרים את ראש הממשלה, נתניהו העדיף אותם, אחרי שהחרימו הוא פנה לבן גביר, יכולתם למנוע ממשלת ימין על מלא, על מה אתם מתלוננים עכשיו?