הלחץ על נתניהו עבד: אלו הסמכויות שסמוטריץ' יקבל במנהל האזרחי

כחלק מהסיכומים בין הליכוד לציונות הדתית, סמוטריץ' צפוי לקבל את המנהל האזרחי במלואו, לאחר שנתניהו חזר בו מחשש לתגובה של האמריקאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/22 13:41 ו בכסלו התשפג

הלחץ על נתניהו עבד: אלו הסמכויות שסמוטריץ' יקבל במנהל האזרחי
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התקדמות במשא ומתן הקואליציוני: ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' נפגשו הלילה (בין שלישי לרביעי) לקראת הקמת ממשלה. אחת המחלוקות בין נתניהו לסמוטריץ' נסובה סביב הדרישה של יו"ר האחרון לקבל אחריות על המנהל האזרחי. על פי פרסום של הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, יובל שגב, סמוטריץ' צפוי צפוי לקבל את המנהל האזרחי במלואו, לאחר שנתניהו חזר בו מחשש מתגובה של ארצות הברית.

על פי הסיכומים, סמוטריץ יקבל את המנהל האזרחי במלואו מהרגע הראשון, כולל לשכת התכנון בשטחי C ויחידת הפיקוח בשטחי C. נתניהו רצה מאוד להשאיר חלק מסמכויות המנהל במשרד הביטחון כפי שדיווחנו בתחילת השבוע.

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ' צילום: ללא

נתניהו וסמוטריץ׳ סיכמו: אלו התיקים שתקבל הציונות הדתית

על פי הפרסום של הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, במהלך הפגישה שהתקיימה בין הליכוד לציונות הדתית, שני הצדיים סיכמו על חלוקת התיקים סמוטריץ׳ יכהן כשר האוצר עד 2025 ואז ימונה לשר הפנים וההתיישבות. 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר נוסף, כנראה אופיר סופר, יכהן כשר הקליטה עד 2025 ואז יהפוך לשר התחבורה או החינוך, לבחירת הליכוד.  אורית סטרוק תכהן עד 2025 כשרת ההתיישבות ואז תשמש כשרת הקליטה. חבר הכנסת שמחה רוטמן צפוי לכהן כיו"ר ועדת חוקה.

הליכוד: "כרגע זה בלגן אחד גדול״

בכירים בליכוד זועמים על ההסכם המסתמן עם הציונות הדתית, וטוענים שלוין מנסה לחסל את כל בכירי הליכוד שלא במחנה שלו. לדבריהם לא ברור למה שרי הליכוד שאמורים לקבל את התחבורה או החינוך צריכים להתחלף אחרי שנתיים - ״הבטיחו 4 שנים יציבות, כרגע זה בלגן אחד גדול״, כך על פרסום של הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל.

בהודעה משותפת של הליכוד והציונות הדתית מסרו כי "הפרסומים על התיקים והתפקידים אינם מדוייקים ואנו מציעים להמתין לפרסום מסודר לאחר החתימה על ההסכם".