בכיר בציונות הדתית: נתניהו חזר בו כי הוא חושש מביידן

מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית פרסם פוסט ובו הוא מספר על סלע המחלוקת בין סמוטריץ' לנתניהו: "זו מחלוקת אידיאולוגית עקרונית שאסור לנו לוותר עליה. זו הייתה הבטחה של כל גוש הימין לבוחרים. למה שלא נעמוד בהבטחות?

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/22 13:47 כט בחשון התשפג

בכיר בציונות הדתית: נתניהו חזר בו כי הוא חושש מביידן
נתניהו וסמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

המחלוקת העקרונית שמונעת הקמת ממשלה: ברקע התדרוכים נגד חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' והעליהום מצד הליכוד נגד דרישותיו של יו"ר הרשימה, מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד חושף מה קורה בחדרי החדרים של המשא ומתן הקואליציוני וחושף כי הציונות הדתית הסכימה להתגמש ולוותר מעל ומעבר לאור בקשות הליכוד כדי שתוקם ממשלה.

נתניהו חזר בו בטענה ששינויים כאלה יכולים לפגוע ביחסים עם ביידן

ולד חושף כי סלע המחלקות ביןנתניהו לסמוטריץ' נסוב סביב הדרישה של סמוטריץ' לקבל אחריות על המנהל האזרחי ולהעביר אותו למשרד האוצר, לטענת ולד בתחילה נתניהו תמך ברעיון, אך לאחר כשבועיים חזר בו נתניהו מהסיכום מכיוון שהוא חושש מנשיא ארצות הברית, "נתניהו שעד כה הסכים לך והליכוד אף מתדרך על זה את התקשורת כבר שבועיים, חזר בו פתאום וכעת מסרב להעביר לנו את זה בטענה ששינויים כאלו יכולים לפגוע ביחסים עם ביידן".

"הממשלה הזו היא הזדמנות אדירה אבל גם סכנה גדולה"

ולד מדגיש כי במקרה הזה מדובר במחלוקת אידיאולוגית עקרונית שאסור לוותר עליה. לטענתו מדובר בהבטחת בחירות שניתנה לכל גוש הימין ואין כל סיבה שלא לעמוד בהבטחה הזאת. 

לסיכום אומר ולד "הממשלה הזו היא הזדמנות אדירה אבל גם סכנה גדולה. אם נפספס את ההזדמנות המשמעות היא שבעצם הימין לא באמת יכול לקדם את מדיניותו. אם ממשלת ימין על מלא לא מצליחה אז אף אחד לא יצליח וזה נזק תודעתי גדול. לכן אנחנו מתעקשים להיות במקומות שבהם נוכל להשפיע ולוודא שמה שצריך לקרות יקרה."

בליכוד מכחישים: "אין מחלוקת עם סמוטריץ׳ בעניין העברת סמכויות המנהל האזרחי"

בליכוד מכחישים את הטענות, גורם בליכוד טוען כי אין מחלוקת עם סמוטריץ׳ בעניין העברת סמכויות המנהל האזרחי. וטענו כי זאת עוד דוגמה לפרסומים כוזבים שרק פוגעים בהקמת ממשלת ימין מיד.