לו"ז פוליטי בליכוד מחליפים את יו"ר הכנסת: מתי זה יקרה והמוקש שנשאר לנתניהו

אחרי ההתקדמות במשא ומתן הקואליציוני מול מפלגת הציונות הדתית, בליכוד מסתערים לעבר האתגר הבא - החלפת יו"ר הכנסת מיקי לוי אבל דווקא בתוך הגוש יש מי שמבקש לעכב את התהליך

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/11/22 14:02 ה בכסלו התשפג

בליכוד מחליפים את יו"ר הכנסת: מתי זה יקרה והמוקש שנשאר לנתניהו
נתניהו עם מיקי לוי, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

לקראת חילופי שלטון מלאים בכנסת: במקביל להתקדמות במשא ומתן הקואליציוני בין יו"ר הליכוד נתניהו ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' במפלגת השילטון החדשה נערכים להחלפת יו"ר הכנסת מיקי לוי ביו"ר כנסת זמני מטעמם. 

התנגדות בקואליציה למהלך של הליכוד

בליכוד החלו לאסוף חתימות מחברי הקואליציה על טופס בקשה להחלפת יו"ר כנסת, כאשר יושגו 61 חתימות תוגש הבקשה ליו"ר הכנסת והוא צפוי לקבוע את דיון החלפת יו"ר הכנסת במליאה לחצי הראשון של השבוע הבא. אבל לא כולם בגוש הימין משתפים פעולה, במפלגת יהדות התורה שם רחוקים מלהגיע להסכמות מול הליכוד בנוגע לחלוקת התיקים בממשלה, מאיימים שלא לחתום עד שתושג פשרה, איום שעל פי דיווחים הגיע עד אתמול גם מכיוונה של מפלגת הציונות הדתית. על מנת להגיע ל-61 חתימות יצטרך נתניהו לתפל קודם במוקש הזה. 

בנוסף להחלפת יו"ר הכנסת הקואליציה מתמקדת בחקיקת שני חוקים שצריכים לעבור קודם השבעת הממשלה והטיפול בהם צפוי לקרות בשבוע הבא, החוק שיאפשר לדרעי לכהן כשר ושינוי פקודת המשטרה בהתאם לדרישות של איתמר בן גביר, חוקים שעל מנת להעביר אותם יצטרכו בקואליציה גם להקים וועדה מיוחדת. השבעת הממשלה צפויה להתקיים רק בשבוע שאחרי, שבועיים מהיום. 

מיקי לוי במסר מרגיע לליכוד: לא אעכב את ההליך

יושב-ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי נאם היום (ג') באוניברסיטת רייכמן לציון כ"ט בנובמבר והתייחס למספר סוגיות פוליטיות בוערות, החשובה שבהן, הרצון של הקואליציה החדשה להחליף את יו"ר הכסת והחשש שהוא יעכב את המינוי. 

"בניגוד לכל מיני פרסומים שהופתעתי לשמוע עליהם, אינני מתכוון לעכב בכוונה את בחירת יושב-ראש הכנסת הבא. יש לי כבוד גדול למוסד שבראשו אני עומד, וחילופי שלטון מסודרים הם ערך דמוקרטי עליון בעיני. כשתגיע הבקשה של 61 חברי כנסת, אבחן אותה ואכנס את המליאה על פי החוק ופסיקת בג"צ בעניין בתוך ימים ספורים בכפוף לסדר היום של מליאת הכנסת", אמר מיקי לוי.