ראש ישיבת הר המור על פרשת הרב טאו: "עלילת דם"

הרב מרדכי שטרנברג, התייחס לראשונה לחקירת המשטרה נגד הרב טאו: "תלמידי חכמים הם אנשים מסוכנים? דברי הבל וריק, שקר, תמיד היה שקר, תלמידי חכמים הם אנשים קדושים, לא לתת לגישה הפסולה והמזוהמת לזהם אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 10:31 ל בחשון התשפג

ראש ישיבת הר המור על פרשת הרב טאו: "עלילת דם"
הרב שטרנברג, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"עלילת דם": זמן מה חלף מאז יצאה לאור הפרשה שמסעירה את הציבור הדתי, במסגרתה נפתחה חקירה נגד נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו בגין תלונה על הטרדה מינית. בשבועיים האחרונים מאז פרסום הפרשה, רבני המגזר החרד"לי נמנעו מלהגיב, אך היום (ה') בפרסום ראשון של עלון 'שביעי', מתייחס לראשונה ראש ישיבת הר המור, הרב מרדכי שטרנברג, לטענות נגד הרב טאו.

הרב טאו

הרב טאו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תלמידי חכמים הם אנשים מסוכנים? דברי הבל וריק

"אם הרב דומה למלאך ה' צבאות תורה יבקשו מפיהו", פתח הרב שטרנברג את דבריו, "הרב צבי עשרות שנים אנחנו מכירים, ללא הפסק כלל, הוא דומה למלאך ה' צבאות. לכן, לא נולד בכלל ספק שצריך לדבר, זה האמת. העיוות, הטשטוש, לפעמים גם בתלמידי חכמים. מוטל עלינו לברר כחלק מהמאבק הגדול שלנו עם כל האווירה הכלל נצרף לזה עוד נקודה, זה לא מהיום התחיל, לא בקשר לרב לצבי, בכלל, יש עולם מעוות ומזוהם שאנחנו מתרגלים לחיות אותו".

עוד הוסיף ואמר כי "תלמידי חכמים הם אנשים מסוכנים? דברי הבל וריק, שקר, תמיד היה שקר, תלמידי חכמים הם אנשים קדושים. אגיד דבר מוזר בכוונה: לא מסוגלים לחטאים, אז לפעמים קורה, לא מסוגלים לזה. לחיות בטהרת המחשבה, לחיות באמת, ולא לתת לגישה הפסולה והמזוהמת לזהם אותנו, לא מהיום, שעולמם של תורה, חס ושלום, עולמם של חכמים, אני יגיד יותר מכך, עולמם של ישראל, עולם מזוהם?! שקר וכזב".

ישיבת הר המור. מרכז תורני בנשיאות הרב טאו

ישיבת הר המור. מרכז תורני בנשיאות הרב טאו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זה לא יצליח כי כולם רשעים גמורים

ראש ישיבת הר המור לא חסך דברי ביקורת נגד השופטים: "אני כבר שנים ב'השיבה שופטיך כבראשונה' מתפלל על זה, שינוי הגישה הבסיסית, יש שופטים, יש בתי משפט, יש אווירה, שנקודת המוצא שכולנו רשעים גמורים, כל העולם, כל ישראל, כל ראשי הממשלה בישראל, והדרך היחידה לעצור את הרשע זה להשתדל למנוע את האפשרות לעשות, זה לא יצליח כי הם רשעים גמורים, כולם".

עוד הוסיף ואמר כי "התורה זה ההפך הגמור, כולם צדיקים גמורים, לפעמים נכשלים, יש מציאות של תלמיד חכם נכשל, יצר הרע יש לכל אחד. עולם של צדק, יושר, אמת, טוב, זה המאבק גם בפוסט מודרנה, אנחנו צריכים לשמור את הטהרה שלנו, את הטהרה של ישראל, בוודאי כלפי תלמידי חכמים, בוודאי כלפי הרב דומה למלאך ה' צבאות, ולא להתעוות ולא להכניס עיוותים נשמתים, נפשיים, רוחניים, שחושדים בעלילת דם".

להאמין בתלמידי חכמים ולא לתת לזוהמה ולגישה החיצונית להשתלט על חיינו

בסיום דבריו, ביקש מתלמידיו להאמין בתלמידי חכמים. "שמעתי תלמיד חכם שאמר שאם יגידו לנו שתלמיד חכם רצח פעם, נזלזל באמירה הזו? חשבתי בליבי: אם נגיד שתלמיד חכם רצח לפני 40 שנה והכניס את הדם למצה, נזלזל בזה? למה לזלזל בזה? זו עלילת דם, נעזוב את המצה, תלמיד חכם רצח? הבל וריק".

עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו חייבים לשמור על טהרת המבט שלנו, על האמת שלנו, להאמין בה', להאמין בתורה, להאמין בתלמידי חכמים, כל תלמידי חכמים, להאמין בכל אדם בישראל, בטוב ובישר, ולא לתת לזוהמה ולגישה החיצונית להשתלט על חיינו, חושבים שעל ידי זה אנחנו יותר טובים, ישרים וזהירים בכבוד הבריות, הפוך לגמרי. בע"ה נקווה שהקב"ה יעזור לנו מתוך טהרה וקדושה, לחיות את הקודש, הטהרה והאמת, לברר את זה לעצמנו, להיות עם הגישה הזו, ולכל ישראל, בשורות טובות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן